خلوتی کوچه و خیابان های تهران قابل کتمان نیست

گزارش خبرنگار ما از تهران: گرچه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سه حوزه منتخب با تمام تجهیزات حاضر شده و از بامداد از همان شعب «خاص» گزارش تهیه می کند اما می توان به عینه مشاهده کرد که بسیاری از مردم تهران در خانه نشسته اند و تا این ساعت بازار انتخابات کساد بوده.

تا ساعت 11:30 دقیقه به پنج شعبه اخذ رای (مسجدالجواد در میدان هفتم تیر)، (اداره ثبت احوال در خیابان حسن آباد)، (مسجد جامع جمهوری)، (مسجد جامع شهرک غرب) و (حسینیه ارشاد) که پبش بینی می شد از دیگر شعب شلوغ تر باشد مراجعه شد اما طبق مشاهدات آنچه قابل پنهان کردن نیست عدم حضور مردم پای صندوق های رای است.

خلوتی حوزه های اخذ رای به ویژه شعب مناطق شمالی و غربی تهران قابل کتمان نیست و معدود رای دهندگان بیشتر در نواحی جنوبی و شرقی این شهر دیده می شوند.

در مرکز تهران روبروی خوابگاه دانشگاه امیرکبیر جوانی با گرمکن ورزشی شناسنامه به دست از در حال بازگشت به خوابگاه بود. از او علت رای دادنش را پرسیدم، او صراحتا جواب داد مجبور به رای دادن بودم تا پس از پایان فارغ التحصیلی بتوانم استخدام شود. او با خنده سرش را پایین انداخت و گفت: «سفید دادم!»

یکی از نکات عجیب در حوزه های اخذ رای این بود که اگر کسی برای رای دادن مراجعه می کرد و کارت ملی همراه نداشت بازهم می توانست رای بدهد و صرفا کد ملی و سریال شناسنامه برای درج در تعرفه و ثبت در کامپیوتر کافی بود، در حالیکه طبق قانون همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

آدينه، 12 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-02 ساعت 09:03
خبر بعدی : برگزاری انتخابات رژیم در تهران؛ شهر واقعا خلوت است
خبر قبلی : مجلس نمايندگان آمريکا خواستار آزادی فوری کشیش ایرانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -