نظر رهبر درباره نامزد‌های انتخاباتی حجت است

سایت دیگربان: مهدی طائب٬ رئیس قرارگاه «عمار» اعلام کرد نظر علی خامنه‌ای به عنوان «ولی فقیه» در تعیین مصادیق انتخاباتی «حجت» است.
آقای طائب روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) در گفتگو با خبرگزاری مهر خطاب به شرکت کنندگان در انتخابات گفته که اگر ولی فقیه در خصوص مصادیق {نامزد‌های انتخاباتی} نظری بدهد٬ باید به آن عمل کرد.
وی همچنین به نقل از علی خامنه‌ای گفته شرکت کنندگان در انتخابات باید برگه‌های رای را به طور کامل پر کنند.
موضوع حمایت علی خامنه‌ای از نامزد‌های انتخاباتی سال‌هاست که محل بحث و جدل جریان‌های سیاسی در ایران است.
اوج حمایت رهبر جمهوری اسلامی از نامزد یا نامزد‌های انتخاباتی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ بازمی‌گردد که علی‌اکبر ناطق نوری نامزد مورد حمایت وی در مقابل محمد خاتمی متحمل شکست سختی شد.
پس از این شکست سنگین بود که رهبر جمهوری اسلامی طی یک سخنرانی اعلام کرد در هیچ انتخاباتی نظر خاصی روی نامزد با نامزد‌های خاصی ندارد و نقل قول‌های منتشر شده از وی اعتباری ندارد.
این در حالی است که وی در دو انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۸۴ و ۸۸ در سخنرانی‌های خود به بیان ویژگی‌های نامزد‌های «اصلح» پرداخته بود که مصادیق آن‌ها را تنها می‌توانست در میان نامزد‌های محافظه‌کار جستجو کرد.
آقای خامنه‌ای در انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز به طور تلویحی از محمود احمدی‌نژاد در مقابل میرحسین موسوی و مهدی کروبی حمایت کرده بود.

آدينه، 12 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-02 ساعت 01:03
خبر بعدی : برگه هایی برای وادار کردن خانواده ها به رای دادن
خبر قبلی : محموله نفتی رژیم در جستجوی خريدار در آبهای سنگاپور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -