اختلال گستردهٔ‌ سرویس‌های گوگل در ایران

گزارش‌ها از اختلال و قطع سراسری سرویس‌های اینترنتی گوگل در ایران حکایت دارد.

به گزارش پارسینه، از صبح امروز (5‌شنبه 20 بهمن)‌ دسترسی کاربران اینترنتی ایران به سرویس جیمیل (ایمیل گوگل) و دیگر سایت‌های خدمات‌دهندهٔ گوگل با اختلال روبرو شده است. این مسئله اکثرا در سرویس‌های اینترنتی بخش خصوصی مشاهده شده است و بعضی از کاربران که از سرویس اینترنت مخابرات ایران استفاده می‌کنند، کماکان قابلیت دسترسی به گوگل و جیمیل را دارند. این اشکال در ارتباط با دیگر سایت‌های خدمات‌دهندهٔ اینترنتی نیز که از پروتکل https استفاده می‌کنند گزارش شده است.

گفتنی است در روزهای اخیر و متعاقب پخش شایعات راه‌اندازی اینترنت ملی، مسئولان امنیتی و مخابراتی کشور نظرات مختلفی پیرامون گوگل اظهار داشته‌اند. مدتی پیش سردار احمدی‌مقدم (فرمانده نیروی انتظامی) گفت: «گوگل ابزار جاسوسی است نه موتور جستجو.» احمدی‌مقدم در پاسخ به سوالی در مورد ملي شدن اينترنت در كشور، با بيان اين مطلب تاكيد كرد: « نباید مرکز اطلاعات رایانه‌ای ما در خارج از کشور باشد.»

این اختلال ناگهانی در سرویس‌های گوگل، مانند دفعات پیش بدون اعلام قبلی بوده است. هنوز مشخص نیست که دسترسی به گوگل به صورت موقت قطع شده است یا آیندهٔ اینترنت ایرانی بدون گوگل خواهد بود.

آدينه، 21 بهمن ماه 1390 برابر با 2012-02-10 ساعت 09:02
خبر بعدی : برخی نمایندگان اصول‌گرا عضو جنبش سبز بودند
خبر قبلی : کاهش سرعت اینترنت و باز نشدن برخی از سایت‌ها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -