شيوع بيماری های تالاسمی در ایران

روزنامه مردمسالاری: متاسفانه در کشور ما بيماري تالاسمي از شيوع بالايي برخوردار است و حدود 7تا 8 ميليون بيمار مبتلا به تالاسمي ماژور در کشور وجود دارد.
دکتر کيخايي دبير علمي ششمين همايش سراسري انجمن خون و سرطان کودکان ايران درحاشيه همايش سراسري انجمن خون و سرطان ايران گفت: با توجه به طرح غربالگري ميان زوجين خوشبختانه اين بيماري از سال76 تا به حال از هزار مورد ابتلا در سال به 250 مورد کاهش يافته است. وي در ادامه عنوان کرد: با مشارکت هاي مردمي مي توان اين بيماري را در مراحل اوليه درمان کرد و ميزان آن را به صفر رساند. کيخايي گفت:در بعضي از موارد خوني اختلاف نظر در در مان وجود دارد ولي تاکنون پيشرفت هاي پزشکي در زمينه پلاکت و بيماري هايي از قبيل تالاسمي بسيارزياد بوده به طوري که باعث رشد شگفت انگيزآن در حوزه پزشکي شده است و امروزه با اين پيشرفت ها ديگر به هيچ عنوان بيماري براي درمان به خارج از کشور مهاجرت نمي کند بلکه از کشورهاي حوزه خليج فارس ،عراق و.. براي درمان خوني به ايران مراجعه مي کنند.
دبير علمي ششمين همايش سراسري انجمن خون و سرطان کودکان ايران در ادامه تاکيد کرد:يکي از دلايل برگزاري اين گنگره دراستان خوزستان حاصلخيز بودن اين استان در ابتدا به بيماري هاي خوني و کم خوني است که خوشبختانه با اجراي طرح آهن ياري در مدارس از درصد آن تا حدودي کاسته شده است.

پنجشنبه، 20 بهمن ماه 1390 برابر با 2012-02-09 ساعت 11:02
خبر بعدی : پیلای: لزوم اقدام فوری برای حفاظت از مردم سوریه
خبر قبلی : واکنش همسر قرائتی به شایعه سه‌زنه بودن شوهرش


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -