امام جمعه: اجازه صادرات نفت را با بستن تنگه هرمز نمی دهیم

خبرگزاری مهر: امام جمعه شیراز گفت: در صورت جلوگیری از صادرات نفت ایران، ما نیز با بستن تنگه هرمز اجازه صادرات نفت کشورهای دیگر را نمی دهیم.

آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به اعلام تحریم جدید ایران توسط آمریکا و اتحادیه اروپا افزود: چنانچه آمریکا و اتحادیه اروپا تمامی کشورها را مجبور کنند که نفت ایران را خریداری نکنند ما نیز با بستن تنگه هرمز از صادرات نفت دیگر کشورها جلوگیری خواهیم کرد

وی ادامه داد: تنگه هرمز متعلق به ایران است و اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز باید برای صادرات نفت خود از این تنگه استفاده کنند که در صورت عدم همکاری با ایران حق صادرات نفت را به هیچکدام از کشورهای همسایه نخواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در زمان جنگ نشان داده ایم که توان بستن این تنگه را داریم، یادآور شد: بستن تنگه هرمز برای ایران کار مشکلی نیست و در زمان جنگ نیز نشان دادیم که بستن این تنگه باعث بروز مشکلات برای مابقی کشورها خواهد شد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: 21 درصد از نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می کند و چنانچه این تنگه که در مالکیت ایران است بسته شود تمام دنیا دچار مشکل خواهد شد.


آدينه، 7 بهمن ماه 1390 برابر با 2012-01-27 ساعت 11:01
خبر بعدی : واکنش رژیم به حرکت ناو هواپیمابر "اينترپرايز" بسمت خليج فارس
خبر قبلی : تحریم نفتی؛ امام جمعه رژیم: اروپا خود را بدبخت کرد + فیلم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -