پس از آمریکا، اتحادیه اروپا هم بانک تجارت را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، در پی تصمیم آمریکا برای تحریم بانک تجارت جمهوری اسلامی، اتحادیه اروپا نیز امروز اعلام کرد که این بانک مهم وابسته به رژیم تهران را در لیست سیاه تحریمهای خود قرار داده است.

اتحادیه اروپا می گوید که بانک تجارت که سومین بانک مهم رژیم تهران بشمار می رود و در فرانسه، انگلستان و آلمان نیز شعبه دارد، در فعالیتهای مربوط به برنامه تسلیحات اتمی جمهوری اسلامی دست دارد.


گزارش قبلی در همین رابطه

سایت بینا: خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دیپلمات های اروپایی گزارش داد اتحادیه اروپا اعمال تحریم ها علیه بانک تجارت ایران، آخرین بانک بزرگ ایرانی که تحت تحریم اروپا قرار نگرفته است را بررسی می کند.

به گفته منابع آگاه، در صورت تحریم بانک تجارت ایران، فعالیت های تجاری ده ها میلیارد دلاری سالیانه اروپا با ایران و مبادلات پولی هیئت های دیپلماتیک اتحادیه اروپا در تهران با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

به گفته یک کارشناس مسائل تجاری و از حامیان تحریم ها علیه ایران، در حالی که تمام توجهات به سوی مذاکرات اتحادیه اروپا در خصوص تحریم نفتی ایران معطوف شده، اقدام اروپا در مسدود نمودن دارائی های بانک تجارت می تواند حتی تبعات بیشتری را در پی داشته باشد.

سه شنبه، 4 بهمن ماه 1390 برابر با 2012-01-24 ساعت 10:01
خبر بعدی : خروج ناظران شورای همکاری خلیج فارس از سوریه
خبر قبلی : ختم عموی موسوی؛ مسجد در محاصره نیروهای امنیتی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -