جدایی نادر از سیمین، تحفه سینمای ایران در دمشق

سایت کلمه: خبرگزاری سوریه (سانا) روز چهارشنبه در بخش فرهنگی خود با انتشار گزارشی در باره فیلم ‘جدایی نادر از سیمین’ آن را ‘تحفه سینمای ایران’ توصیف کرد.

به نوشته سانا، این فیلم که جایزه ‘خرس طلایی’ جشنواره سینمایی بین المللی ‘برلین’ را به دست آورده است، در باره یک مساله اجتماعی و خانوادگی است و در آن مشکلات و تناقضات موجود در بین اعضای یک خانواده ایرانی متشکل از پدر، مادر و فرزند به نمایش گذاشته شده است.

این خبرگزاری افزود: خانواده مزبور در معرض مشکلاتی به ظاهر ساده قرار می گیرد؛ اما حل آن در نهایت به جنایت می انجامد.

این فیلم اخیرا در دومین روز ‘جشنواره جشنواره ها’ در سینما ‘کندی’ دمشق پایتخت سوریه نیز به نمایش در آمد.

سانا در ادامه نوشت: سناریوی فیلم نشانگر تناقضات در حیات روزمره است که انسان را به عدول از برخی ارزش های اخلاقی در مقابل حفظ ارزش های بزرگ تر مجبور می کند.

‘امل’ یک کارمند سوری در باره فیلم جدایی نادر از سیمین گفت: این فیلم، مبتنی بر عوامل جذابی است که مهم ترین آن پیچیدگی در رویدادهای اساسی و چهره انسانی است. لذا توانست یکی از فیلم های برگزیده باشد.

‘سعد’ دانشجوی رشته اطلاع رسانی هم گفت: سینمای ایران هر سال نمونه هایی فوق العاده ارائه می دهد که مبتنی بر جنبه انسانی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: فیلم جدایی نادر از سیمین نیز مکمل روند حرکت سینمای ایران است که توانست مهم ترین جوایز را به خود اختصاص دهد.

پنجشنبه، 29 دی ماه 1390 برابر با 2012-01-19 ساعت 12:01
خبر بعدی : دشمن آب و فاضلاب را هدف قرار داده است
خبر قبلی : منبع حکومتی: سر نخ ترور دانشمندان اتمی در آذربایجان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -