پیشنهاد رژیم درمانده به آمریکا: مذاکرات بدون پیش شرط

رادیو فرانسه: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، که سرگرم دیداری از ترکیه است در گفتگوئی تلویزیونی با یکی از شبکه های خصوصی در این کشور، در مورد مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: ایالات متحدۀ آمریکا باید آمادۀ "گفتگو های بدون پیش شرط" با ایران باشد.

علی اکبر صالحی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درارتباط با تهدیدهای متقابل تهران و واشنگتن مبنی بر بستن و بازگشائی تنگۀ هرمز، تأکید کرد که ایران در طول تاریخ خود هیچ گاه برای بستن تنگۀ هرمز تلاش نکرده است.

علی اکبر صالحی گفت ایران خواهان صلح و ثبات این منطقه از جهان است اما آمریکا که با منطقه ١٢٠٠٠ مایل فاصله دارد برای هدایت و رهبری برخی از کشورها این منطقه تلاش می کند.

وزیرامورخارجۀ جمهوری اسلامی ایران با لحنی نسبتاً ملتمسانه از کشورهای منطقۀ خلیج فارس خواست در دام موضع گیری های خطرناک نیفتند.

در پی انتشار آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای ایران در ماه نوامبر گذشته و ابراز نگرانی آژانس از ابعاد نظامی این فعالیت ها، تحریم بانک مرکزی و نفت ایران در دستور کار آمریکا و اتحادیۀ اروپا قرار گرفت.

شماری از رهبران جمهوری اسلامی ایران در واکنش به احتمال تحریم نفت تهدید کردند که تنگۀ هرمز را خواهند بست.

واکنش آمریکا به این تهدید این بود که واشنگتن تنگۀ هرمز را از خط قرمز های خود اعلام کرده و تأکید کند که برای بازگشائی آن به زور متوسل خواهد شد.

پنجشنبه، 29 دی ماه 1390 برابر با 2012-01-19 ساعت 12:01
خبر بعدی : ایران؛ آمریکا به روسیه: امیدواریم موضع ما روشن باشد
خبر قبلی : اخبار مربوط به سوریه؛ گزارش تعیین کننده اتحادیه عرب


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -