شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نمی‌شود

ایلنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی‌شود.

تقی‌پور تصریح کرد: اینترنت به عنوان یک سرویس کما فی سابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هر کس که نیاز داشت می‌تواند از آن سرویس استفاده کند.

وی در ادامه از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در اینکه موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می‌توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می‌کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می‌کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آنست که آن‌ها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند، هر چند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می‌کنند.

تقی‌پور با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود کردن راههای درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیر دولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب‌ها و مسائل امنیتی که کوچک‌ترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می‌آید.

سه شنبه، 27 دی ماه 1390 برابر با 2012-01-17 ساعت 09:01
خبر بعدی : سانحه در پرواز مشهد - تهران
خبر قبلی : وضعیت و رتبه كسب و كار ايران زیبنده نیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -