امام جمعه: حجاب در جامعه در حال کمرنگ شدن است

خبرگزاری مهر: خطیب جمعه موقت گرگان گفت: متاسفانه مقوله حجاب در جامعه در حال کمرنگ شدن است و باید کاری کنیم که حجاب یک امر اعتقادی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران گرگانی افزود: عقیده ندارم که حجاب را اجباری کنیم زیرا اگر اجبار در كار باشد، روزی كه بخواهند از ایران بروند، بلافاصله روسری و حجاب خود را بر می دارند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که حجاب اجباری است این امر محقق نمی شود و باید تمام وسایل ارتباط جمعی، وعاظ، خطبا و پدر و مادر حجاب را تبلیغ کنند.

وی به واقعه کشف حجاب اشاره و اضافه کرد: رضاخان به دستور اربابان خود دستور داشت کشف حجاب کند و به یکی از ضروریات اسلام دهن کجی کند.

حجت الاسلام لیوانی بیان داشت: حجاب برای مردان و زنان یک امر مسلم است و باید موازینی که در قرآن شرح داده شده است، مورد تاکید قرار گیرد.

امام جمعه موقت گرگان با گرامیداشت شهدای هویزه گفت: 16 دیماه سال 59 عده ای دانشجویان برای دفاع از کشور و میهن اسلامی به هویزه رفتند و به شهادت رسیدند.

وی به واقعه 19 دیماه قم اشاره کرد و گفت: 19 دیماه یادآور قیام مردم قم است و وقتی مقاله ای علیه امام راحل در روزنامه های آن زمان نوشته شد، مردم قم قیام کردند و این حرکت طلیعه ممبارزات دیگری شد که ختم به انقلاب شد.

شنبه، 17 دی ماه 1390 برابر با 2012-01-07 ساعت 12:01
خبر بعدی : 17 دیماه 1314 روز کشف حجاب؛ سخنان رضاشاه
خبر قبلی : افزایش تنش‌های سیاسی در پی بحران پولی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -