بحران ارز نشان دهنده اقتصاد مسموم کشور است

در صورت تداوم روند موجود در بازار سکه و ارز کشور با یک بحران جدی مواجه شده و به عبارت دیگر به یک آفت بزرگ تبدیل خواهد شد.

ایلنا: یک کار‌شناس اقتصادی سردرگمی، ابهام و افزایش هزینه‌ها در اقتصاد فعلی کشور را مسموم کننده توصیف کرد و گفت: بحران بازار سکه و ارز نمونه تبلور یافته اقتصاد مسموم کشور است.

شاهین شایان آرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بانک مرکزی بر مبنای ۴ فاکتور مهم تکلیف، اقتدار، وظیفه و ثبات باید طی این مدت بازار ارز و سکه را ساماندهی می‌کرد اما به دلیل نبودن اقتدار لازم در این حوزه نتوانسته تاکنون توانایی‌های مدیریتی خود را در بازار سکه و ارز ایجاد کند.

وی علت این امر را به عوامل گوناگونی نسبت داد و گفت: از یک سوتحریم‌های گسترده بر علیه کشور واز سویی دیگر نبود ابزارهای لازم در اختیار بانک مرکزی و همچنین عدم ورود دلارهای نفتی به کشور در اقتصاد کشور باعث شده تا بانک مرکزی نتوانسته است از فاکتورهای مناسب خود بازار ارز و سکه را کنترل کند.

شایان آرانی ادامه داد: در صورت تداوم روند موجود در بازار سکه و ارز کشور با یک بحران جدی مواجه شده و به عبارت دیگر به یک آفت بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی همسویی سیاست پولی، بانکی و مالی را در راستای اتخاذ یک سیاست همگون برای ثبات در بازار ارز و سکه خواستار شد.

آدينه، 16 دی ماه 1390 برابر با 2012-01-06 ساعت 13:01
خبر بعدی : چين نگران راهبرد جديد نظامی آمريکا است
خبر قبلی : امام جمعه رژیم: توطئه دشمن برای انتخابات مجلس


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -