رهبران طالبان در اندیشه حذف یکدیگرند

خبرگزاری مهر: یک خبرگزاری غربی از برگزاری نشست های محرمانه میان طالبان افغانستان، القاعده و شبه نظامیان پاکستان با هدف ایجاد اتحاد بیشتر به دلیل بروز اختلافات شدید میان آنها خبر داد.

رویترز در مطلب خود می نویسد: مذاکرات محرمانه ای میان طالبان افغانستان، القاعده و شبه نظامیان پاکستان انجام شده و ممکن است به زودی میدان جنگ جدیدی در افغانستان و یا پاکستان میان رهبران طالبان گشوده شود.

در همین رابطه، گزارش هایی درباره اختلافات میان "حکیم الله محسود" رهبر طالبان پاکستان که با نام "تحریک طالبان" نیز شناخته می شود و "ولی الرحمان" معاون محسود گزارش شده است.

یکی از اعضای تحریک طالبان در این رابطه به رویترز گفت: به زودی محسود و رحمان با یکدیگر وارد جنگ می شوند و یکی توسط دیگری از بین می رود اما با این وجود تلاش های از سوی دوستان مشترک آنها در جریان است تا این اختلافات از بین برود.

به نوشته رویترز، بروز هرگونه اختلاف در طالبان پاکستان موجب ضعیف شدن طالبان افغانستان و القاعده و همچنین ضعف آنها در مبارزه علیه آمریکا و متحدان آن می شود.

علاوه بر این موضوع، بروز اختلاف میان رهبران طالبان در حالی که دولت افغانستان از آمادگی خود برای مذاکره با طالبان در شرایط خاص خبر داده می تواند موجب افزایش وزن کابل در این مذاکرات شود.

بر همین اساس مذاکراتی میان رهبران طالبان افغانستان، القاعده و شبه نظامیان پاکستان در جریان است تا اختلافات موجود میان رهبران تحریک طالبان از بین برود.

چهارشنبه، 14 دی ماه 1390 برابر با 2012-01-04 ساعت 15:01
خبر بعدی : احمدی نژاد به وزارت اطلاعات رفت
خبر قبلی : سونامی ایدز در راه است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -