مهاجرت مغزها توسعه اقتصادی را متلاشی می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مهاجرت مغزها توسعه اقتصادی کشور را متلاشی می کند، گفت: چرخش چرخ اقتصادی کشور در گرو نیروی کارآمد و متخصص است زیرا نخبگان تنها قشری در جامعه هستند که می توانند بسیاری از چالش های اقتصادی را در مواقع بحرانی برطرف کنند.

داریوش قنبری درگفت‌و گو با خانه ملت، بیان کرد: متاسفانه نخبگان کشور با وجود اینکه مشکلات بسیاری را در مدت تحصیل متحمل شده‌اند نادیده گرفته می‌شوند واین مسئله انگیزه‌های آن‌ها را برای ماندن از بین می‌برد.

وی ادامه داد: با مهاجرت مغزها به خارج ازکشوردرواقع سرمایه‌های مولد که اثر بخشی بی نظیری دارند از بین می روند زیرا با رفتن یک نخبه به طور طبیعی یک ایده علمی درکشور می میرد.

قنبری ،تصریح کرد: توسعه اقتصادی درگرو تربیت نیروی کارآمد وتحصیل کرده است واز این رو اگرنخبگان در جامعه‌ای حضور نداشته باشد نمی توان انتظارداشت که دراین جامعه اقتصاد بنحو مطلوبی توسعه یابد.

وی افزود: جمع کثیری از نخبگان درعرصه‌های مختلف سلامت وبهداشت برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفته اند که این امربسیار ناراحت کننده است زیرا ما اگرامکانات کارآمدی را در اختیار دانشجویان قرار بدهیم، می توانیم از مهارت این افراد درکشورمان استفاده کنیم.

نماینده ایلام تصریح کرد: نخبگان به آرامش معنوی ومادی احتیاج دارند واگر به ارتقاء آینده این کشور فکر کنیم، تامین این نیاز‌ها در برابر توانایی علمی آن‌ها هزینه‌ای ندارد.

پنجشنبه، 8 دی ماه 1390 برابر با 2011-12-29 ساعت 12:12
خبر بعدی : امام حسین حکیم و طبیب فتنه سال ۸۸ بود
خبر قبلی : شناسایی یک ناو آمریکایی در رزمایش ولایت90


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -