ادامه تظاهرات؛ گورباچف: پوتين بايد از قدرت کناره گيری کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، میخائیل گورباچف رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی روز شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین باید با توجه به اعتراضات بی سابقه علیه حکومت خود هم اکنون از قدرت کناره گیری کند.

گورباچف در مصاحبه با رادیو موج مسکو گفت، من به ولادیمیر ولادیمیرویچ (پوتین) توصیه می کنم هم اکنون کناره گیری کند.

وی اظهار داشت، او تاکنون سه دوره، دو دور به عنوان رئیس جمهور و یک دوره به عنوان نخست وزیر، حکومت کرده است، و این سه دوره کافی است.

گورباچف، برنده جایزه نوبل صلح در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به باور وی امکان کناره گیری پوتین وجود دارد، اظهار داشت، در این کار هیچ امر مصیبت باری وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین که اکنون نخست وزیر روسیه است، برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه که چهارم مارس 2012 برگزار می شود، نامزد شده است.

این در حالیست که امروز بیش از یکصد هزار نفر در مسکو بار دیگر در اعتراض به نتیجه انتخاباتی که در اوایل ماه جاری میلادی حزب پوتین را به قدرت رساند به خیابان‌ها ریختند.

گورباچف از برگزارکنندگان تظاهرات بزرگ در مسکو حمایت کرده است.

وی همچنین از حکومت روسیه خواست موارد متعدد تقلب و دستکاری در انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر را بپذیرد و انتخابات را دوباره برگزار کند.

میخائیل گورباچف رئیس جمهور سابق شوروی بیست سال پیش در بیست و پنجم دسامبر 1991 در بیانیه ای استعفای خود را اعلام کرد و به احتضار چند ماهه رژیم شوروی پایان داد.


شنبه، 3 دی ماه 1390 برابر با 2011-12-24 ساعت 20:12
خبر بعدی : دختر رفسنجانی به اتهام "فعاليت عليه نظام" محـاکمه شد
خبر قبلی : عفو بی‌سابقه حدود سه هزار زندانی در کوبا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -