بحران ارز؛ رئیس بانک مرکزی باید برکنار شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید«شاید بهترین توصیف در مورد کیفیت مدیریتی آقای بهمنی در کنترل بحران اخیر ، این باشد که وضع موجود نشان داد آقای بهمنی حداکثر توانش همینی بود که تا کنون انجام داده است.»
رضا عبداللهی در گفت و گو با خبرآنلاین با تاکید بر این که بحران ارزی اخیر و کاهش ارزش ریال در برابر دلار نتیجه سیاست های اشتباه بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار در کنار مسایل جهانی و تحریم بوده است، گفت: اگر بانک مرکزی، نرخ سود بانک ها را واقعی می دید نقدینگی به سمت تولید می رفت، شورای عالی پول و بانک مرکزی باید دقیق تر تصمیم می گرفت تا نرخ سود بانکی بیشتر از نرخ تورم باشد
به گفته وی مسئولان بانک مرکزی گرچه تلاششان را کردند اما این تلاش کافی نبود. او افزود:هر چند روند شرایط جهانی و تحریم ها قضاوت در مورد عملکرد بانک مرکزی را سخت می کند.
نظرهای نمایندگانی که روز چهارشنبه پاسخ های رئیس بانک مرکزی در مورد بحران ارز و سکه را شنیدند البته متفاوت است. چنانچه بر خلاف نظر رئیس کمیسیون برنامه و وبودجه، عماد حسینی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس می گوید : عدم توانایی رئیس کل بانک مرکزی موجب این اتفاق در بازار سکه و ارز شده است .
حسینی در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید دارد: آقای بهمنی باید به دلیل عدم مدیریت در کنترل بحران اخیر برکنار شوند چرا که منافع ملی کشور ایجاب می کند مدیری که توانایی کنترل وضع بحرانی را ندارد و به منافع مردم صدمه می زند باید به سرعت از کار کنار گذاشته شود.

شنبه، 3 دی ماه 1390 برابر با 2011-12-24 ساعت 01:12
خبر بعدی : دلار و سکه سوار بر موج گرانی
خبر قبلی : دستور احمدی نژاد برای بازنگری در سیاست ارزی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -