نگرانی نماینده روسیه در اتحادیه اروپا از حمله به جمهوری اسلامی

بروکسل، 22 آذر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "ولادیمیر چیژوف" نماینده دایم روسیه در اتحادیه اروپا معتقد است حمله آمریکا یا اسراییل به ایران رویداد فاجعه باری برای منطقه خواهد بود.

دیپلمات روسی افزود پی آمد های فاجعه بار این حمله نه فقط برای منطقه "بلکه در عرصه گسترده تری" ببار خواهد آمد.

"سرگی لاوروف" (Sergey Lavrov) وزیر امور خارجه روسیه نیز در اوایل نوامبر اظهار داشته بود حمله اسراییل به ایران اشتباه بزرگی بوده و "پی آمدهای فاجعه باری به همراه خواهد داشت".

یادآورمی شود گزارش ها درباره امکان حمله آمریکا و اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته ای ایران ظاهر شدند. آژانس در گزارش خود که خبرگزاری های غربی بخش هایی از آنرا نقل کرده اند، اعلام نمود ایران تا سال 2003 میلادی کارهایی در راستای ساختن سلاح هسته ای انجام می داد و ممکن است چنین فعالیتی امروز نیز وجود داشته باشد. به دنبال آن" شیمون پرز" رییس جمهوراسراییل اظهار داشت کشور وی بیشتر متمایل به حل نظامی مساله خطرایران است تا گزینه دیپلماتیک برای حل این مساله. بیانیه پرس بعد از انتشار تعدادی از مطالب در رسانه های گروهی دراینباره ایراد شده که گویا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیراسراییل حمایت اکثریت وزیران کلیدی خود برای اجرای عملیات نظامی علیه ایران رابه دست آورده است.

سه شنبه، 22 آذر ماه 1390 برابر با 2011-12-13 ساعت 11:12
خبر بعدی : تجمع بازنشستگان ذوب آهن اصفهان مقابل مجلس
خبر قبلی : انتشار یک گزارش در مورد برنامه حمله رژیم در آمریکا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -