نتایج نشست اتحادیه اروپا برای كشورهای عرب ناگوار است

ایرنا: روزنامه اماراتی گلف نیوز معتقد است: هر نتیجه ای كه از نشست اتحادیه اروپا حاصل شود (موفقیت یا شكست)، برای اقتصاد كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس تبعات منفی در پی خواهد داشت .

این روزنامه در یكی از تحلیل های روز جمعه خود به نقل از كارشناسان اقتصادی نوشت : به نظر می رسد كه سران اروپا بتوانند در نشست خود به راه حل واحدی برای خاتمه بحران اقتصادی كنونی منطقه یورو دست پیدا كنند كه این امر احتمالا تبعات ناگواری برای اقتصاد كشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات در پی خواهد داشت.

روزنامه اماراتی به نقل از كارشناس ارشد اقتصادی بانك 'اچ اس بی سی' در خاورمیانه اضافه كرد : از سوی دیگر در صورتی كه سران منطقه یورو نتوانند در پایان نشست خود به توافقی دست پیدا كنند، این امر به منزله وقوع ركود اقتصادی و افت بهای نفت خواهد بود كه البته بی شك بر اقتصاد خلیج فارس تاثیر منفی خواهد داشت.

این در حالی است كه گلف نیوز به نقل از كارشناسان اقتصادی مختلف اروپا از گمانه زنی های منفی و پیش گویی های ناامید كننده از حاصل این نشست خبر می دهد . امری كه سبب شده كارشناسان به مردم توصیه كنند، به اقتصاد منطقه یورو امیدوار نبوده و در پول واحد اتحادیه اروپا سرمایه گذاری نكنند.

'كارشناسان معتقدند: ركود و كمبود نقدینگی در بازار جهانی ، بر طرحهای بزرگ امارات تاثیر منفی خواهد گذاشت.'


آدينه، 18 آذر ماه 1390 برابر با 2011-12-09 ساعت 12:12
خبر بعدی : امام جمعه دلقک ارومیه: ابوالفضل‌وار پایداری می‌کنیم
خبر قبلی : اروپا خواهان ارسال پرونده سوریه به شورای امنیت شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -