آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 آذر ماه 1401 = 06-12 2022

نماینده سابق اصلاح طلب مجلس: کار تمامه باید جمع کنیم و برویم

محسن ميردامادی كه روز و روزگاری در شمايل دبيركل جبهه مشاركت فعالیت می کرد در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: به نظرم بخش قابل توجهي از مردم ايران، ازجمله عمده افرادي كه در انتخابات سال گذشته شركت نكردند يا راي سفيد دادند، نه فقط از اصلاح‌طلبان بلكه از همه‌چيز عبور كرده‌اند. يعني مردم مجموعه نظام موجود را با همه موجودي آن و همه جريان‌هايي كه در حاكميت نقش داشته يا دارند را قادر به تحقق خواسته‌هاي انباشته‌شده خود نمي‌بينند و اين طبعا شامل اصلاح‌طلبان هم مي‌شود. با توجه به اين باور كه نيروهاي موجود نمي‌توانند مطالبات آنها را محقق كنند، اميدي به آينده بهتر ندارند. به نظر من اين تلقي منطقي و قابل دركي است كه مردم دارند. وضعيت اقتصاد و معيشت مردم، اوضاع سياست خارجي و داخلي، وضعيت اجتماعي و فرهنگي، گسترش فساد و... دست به دست هم داده‌اند و مردم را به اين نقطه و اين باور رسانده‌اند.

برای اصلاح امور دیر شده است

مهدی آیتی فعال سیاسی نیز در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: برهم‌ریختگی در همه حوزه‌ها ملموس است اما اینکه چطور می‌توانیم برای جلب رضایت عمومی به وضعیت مطلوب برسیم، کمی دیر شده است. علتش هم این است، رضایت زمانی جلب خواهد شد که خواسته‌ها و مطالبات عمومی توسط حکومت جدی گرفته شده و برآورده شود. در واقع وقتی در طول سال‌های طولانی خیلی از توقع‌های مردم با بی‌توجهی روبرو شده و روی هم انباشته شده‌اند، از یک‌جا‌هایی ظهور و بروز پیدا کرده و در نتیجه به اعتراض و تظاهرات منجر شده است. اینکه تاکید می‌کنم «دیر شده است» به‌ این دلیل است که دولتمردان و مسئولین کشور باید در مورد خواسته مردم، علی‌الخصوص خواسته‌های زنان و جوانان رسیدگی لازم را انجام می‌دادند.

این نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: حالا که نظرات عمومی و مطالبات مردم بر زمین مانده است، طبیعی است که نارضایتی‌ها پررنگ شده و به کفِ خیابان راه یافته‌اند. حالا اگر دنبال جبران هستند، در قدم اول به‌شدت باید از خشونت پرهیز کنند. در واقع حاکمیت بداند، جواب اعتراض مردم خشونت نیست و بلکه نارضایتی عمومی را به‌طور جدی بیشتر و غیرقابل مهار خواهد کرد و در نتیجه، اعتراض‌هایی که به کف خیابان کشیده شده، کم‌کم به صورت زیرزمینی و مخفی درمی‌آیند. با این توضیح که چنین حالتی، ناامنی را بیشتر و خطرناک‌تر خواهد کرد.

وی گفت: مسئولان بدانند، مردم دیگر فریب تبلیغات انتخاباتی و وعده‌های پوشالی را نمی‌خورند. اگر کاری کنیم که مردم مخالف باشند، غلط است. اگر مردم به هر دلیلی ما را نخواهند، باید جمع کنیم و برویم...




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: