آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 آذر ماه 1401 = 28-11 2022

در شهرهای بزرگ ایران موتورسواری بانوان زیاد شده است

رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران گفت: گزارش‌های بازار نشان می‌دهند خانم‌ها تمایل زیادی برای خرید موتور سیکلت برقی از خود نشان داده‌اند و این مسئله نقش مهمی در آینده مصرف موتورهای برقی در ایران خواهد داشت؛ در شهرهای بزرگ موتورسواری بانوان زیاد شده است و اگر موانع پیشروی این موضوع رفع شود و بازار موتور به سمت بانوان باز شود این صنعت رونق پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران خاطر نشان کرد: نرخ موتورهای موجود در بازار ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان است و در بازار موتور سیکلت ۴۰۰ میلیونی نیز موجود است البته این موتورها محدود است.

ابوالفضل حجازی با اشاره به افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت موتورسیکلت در سال جاری، گفت: قیمت این محصول نسبت به تورم موجود در کشور کمتر بوده است؛ چراکه این صنعت و بازار موتورسیکلت در دست بخش‌خصوصی است و همین موضوع ایجاد کننده رقابت سالم در این صنعت و تعادل در قیمت‌ها شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران ادامه داد: اگر قیمت موتورسیکلت داخلی را با نرخ دلار بسنجیم ۸۰ درصد نرخ موتورسیکلت‌های داخلی ارزان‌تر از بازارهای خارجی است؛ موتورسیکلتی که در ایران ۵۰ تا ۶۰ میلیون فروخته می‌شود در چین و هند حداقل حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان برای خریداران تمام می‌شود.

عضو هیات مدیره صنعت موتورسیکلت کشور در پاسخ به این پرسش که موتوری که امسال ۵۰ میلیون بفروش می‌رسد ۳ سال پیش حداقل ۱۰ میلیون تومان بود به چه دلیل شاهد افزایش نرخ این محصول بودیم؟ گفت: قیمت ارز در ۳ سال گذشته حداقل ۵ برابر افزایش داشته است از سوی دیگر هزینه حمل کانتینر موتور از هزار دلار به ۴ هزار دلار رسیده است و در مقطعی به ۱۴ هزار دلار نیز رسید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: