آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 تیر ماه 1401 = 27-06 2022

هشدار به خامنه‌ای؛ مذاکرات قطر آخرین شانس است

خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات "دو منبع مطلع"، جزئیاتی را درباره حضور تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر برای از سرگیری مذاکرات برجامی مطرح کرد.

به گزارش ایسنا خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: یک منبع مطلع از روند برگزاری مذاکرات برجامی در قطر، گفت که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا، امروز دوشنبه راهی قطر می‌شود و با وزیر امور خارجه قطر دیدار خواهد کرد.

رویترز همچنین به نقل از "یک مقام ایرانی" هم نوشت که علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران و سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایران روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن[۷ و ۸ تیر] برای مذاکرات برجامی در دوحه، پایتخت قطر خواهد بود.

این در حالیست که خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه گفت: آنچه در مذاکرات آتی در چند روز آینده انجام می‌دهیم درباره ابعاد هسته‌ ای نیست. تنها درباره بخش‌های اختلافی است که در خصوص چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست و هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نخواهد شد و چیزی هم کاسته نخواهد شد.

وی با بیان این‌که نماینده اتحادیه اروپا در نقش تسهیل‌گری است، گفت: امیر عبداللهیان پیشنهاد کرد بورل به ایران بیاید و در تهران پاسخ‌هایی که آمریکا تا آن زمان احتمالاً می‌داد، بررسی کنند. بورل به ایران آمد و گفتگوهای مفصلی انجام و نظر طرف آمریکایی را منتقل کردند.

او افزود: امیر عبداللهیان و بورل گفتگوهای خصوصی یک ساعته‌ای با حضور معاونان داشتند و درباره ابعاد مختلف ادامه مذاکرات صحبت کردند. در این‌که در محتوا و در شکل در هر دو موضوع توافقاتی شده را می‌توانم تأیید کنم ولی این‌که بر اساس برنامه پیش‌بینی شده آمریکایی‌ها در عمل نشان خواهند داد که از میراث ترامپ عبور خواهند کرد و عضو مسؤولی باشند، باید دید.

پیش تر اعلام شده بود که مقامات ارشد اسرائیل و کشورهای عرب منطقه برای مقابله با تهدید حکومت ایران با یکدیگر ملاقات کرده اند.

وال استریت جورنال با اعلام این خبر تصریح کرده است که این ملاقات با حمایت آمریکا، ژنرال فرانک مک کنزی، رئیس وقت فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و با حضور فرماندهان اصلی نظامی اسرائیل، عربستان، قطر، مصر و اردن صورت گرفته است.

همچنین نمایندگان سیاست خارجی آمریکا و اسرائیل و چهار کشور عربی امارات، بحرین، مراکش و مصر امروز دوشنبه بیست و هفتم ژوئن در منامه با یکدیگر ملاقات کردند. به گفتۀ مقامات اسرائیلی هدف از این ملاقات، سه ماه بعد از نشست مشابه "نگب" در اسرائیل، تقویت همکاری‌های چندجانبه است.

وزارت امور خارجۀ اسرائیل با انتشار بیانیه ای نشست امروز منامه را مرحلۀ مهمی پیش از سفر ژوئیه آینده رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه دانست که طی آن احتمالاَ اسرائیل و عربستان بر سر یک نقشۀ راه به منظور عادی کردن تدریجی مناسبات خود با یکدیگر به توافق خواهند رسید.



خسرو June 27, 2022 05:08 PM

هشدار به خامنه ای و پاسدارا:
بترسید از روزی که مردم خشمگین بریزن تو خونه هاتون و تیکه تیکه تون کنن
روز انتقام نزدیک است خامنه ای حرامزاده بی پدر و مادر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: