آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 خرداد ماه 1401 = 28-05 2022

گسترش اعتراض‌ها؛ فیلمی از شهر ری: مرگ بر دیکتاتور

در پنجمین روز اعتراض‌ها که بعد از فروپاشی متروپل آغاز شد، برای نخستین بار اعتراض‌هایی در شهرری در جنوب تهران برگزار شد و همزمان برخی در برابر تئاتر شهر (از مناطق مرکزی پایتخت) با بازماندگان کشته‌شدگان متروپل همدردی کردند.

در ویدئویی که از اعتراض‌ها در شهرری منتشر شده، شعار «مرگ بر دیکتاتور» شنیده می‌شود. برخی از شهروندان می‌گویند که در شهرری، نیروهای لباس شخصی به آنها اجازه نمی‌دهند که به اعتراض‌شان ادامه دهند. (فیلم زیر)

همچنین در شهر آبادان که در شب‌های اخیر با تظاهرات ضدحکومتی روبه‌رو بوده، فضایی امنیتی حاکم شده و ماموران مسلح تلاش کردند تا برخی مغازه‌داران را مجبور کنند که زودتر مغازه‌هایشان را تعطیل کنند.

در ویدئویی دیگر که گفته شده شهر اندیمشک را نشان می‌دهد، معترضان شعار می‌دهند: «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله.»

از آنجا که رسانه‌های مستقل از جمهوری اسلامی - همانند بی‌بی‌سی - اجازه ندارند که خبرهای اعتراض‌ها را از نزدیک پوشش بدهند، روند اطلاع‌رسانی درباره این اعتراض‌ها بسیار دشوار است.

علاوه بر سرکوب خشن مخالفان، رسانه‌ها و خبرنگاران مستقل نیز در ایران با محدودیت‌های قابل توجه روبه‌رو هستند.

سعید روستایی جایزه جشنواره کن را به مردم آبادان تقدیم کرد

فیلم "برادران لیلا" ساخته سعید روستایی برنده جایزه ویژه فدراسیون بین‌المللی منتقدان «فیپرشی» شد. روستایی پس از دریافت جایزه آن را به مردم آبادان تقدیم کرد. شهری سوگوار قربانیان ریزش برج و صحنه تظاهرات و اعتراض.

زر امیر ابراهیمی، بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» نیز برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد. این نخستین بار است که یکی از زنان بازیگر سینمای ایران به این جایزه معتبر بین‌المللی دست پیدا می‌کند.

خانم امیرابراهیمی در هنگام گرفتن این جایزه به فارسی گفت: «خوشحالی و موفقیت برای من مفاهیم عمومی و جمعی هستند. هرچند در این لحظه خیلی خوشحالم، ولی بخشی از وجودم برای مردم ایران که هر روز گرفتار مشکلات زیادی هستند غمگین است. دل من با آبادان است. دل من با گوشه و کنار خاک ایران است. من اینجام اما دلم با زنان و مردان ایران است.»





www.youtube.com/watch?v=FZXXH3-wU_A

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: