آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 خرداد ماه 1401 = 28-05 2022

انتخابات آمریکا؛ مایک پنس راند اول رقابت با ترامپ را برد

مایک پنس با برتری نامزد مورد حمایت‌اش بر نامزد منتخب ترامپ احتمالا انتخابات مقدماتی فرمانداری جورجیا را به عنوان لحظه‌ای که نامزدی‌اش برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی جدی و واقعی شده قلمداد خواهد کرد.

سی ان ان در گزارشی گفت: پنس در اقدامی نادر در مخالفت آشکار علیه ترامپ رزومه سیاسی خود را پررنگ کرد و با حمایت از برنده که اکنون با «استیسی آبرامز» نامزد دموکرات‌ها رقابت می‌کند اولین نشانه‌های پیگیری یک خط مستقل را از خود نشان داد.

پنس که به عنوان نوعی چهره ضد ترامپ ظاهر می‌شود به نظر می‌رسد به رویارویی با رئیس جمهور پیشین بر سر نامزدی حزب جمهوری خواه برای انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک‌تر شده است. در طول این مسیر به نظر می‌رسد که او به عنوان یک رقیب جمهوری خواه که به قول خویش خود را «محافظه کار، اما نه از این بابت عصبانی» توصیف کرده به چهره‌ای آشنا تبدیل شده است.

پنس که به طور فعال با «کمپ» در کارزار انتخاباتی او شرکت داشت پس از مخالفت صریح ترامپ با فرماندار فعلی جورجیا و به کارگیری پردو برای ورود به رقابت از او حمایت کرد.

به غیر از رقابت‌های انتخاباتی پرمخاطب در جورجیا، پنس از رویارویی مستقیم در قالب «نامزد من در مقابل شما» با ترامپ اجتناب ورزید، اما همزمان در حالی که از رئیس جمهور پیشین فاصله گرفته بود به سمت تشکیلات سنتی حزب جمهوری خواه حرکت نمود و به آن نزدیک شده است.

حالا که پنس از زیر سایه ترامپ بیرون می‌رود به عنوان فردی با مهارتی که سال‌ها از آن استفاده کرده کارت «خوب» را بازی می‌کند.

او در گردهمایی‌ای در جورجیا در روز‌های پایانی مبارزات انتخاباتی انتقادی از ترامپ یا پردو به عمل نیاورد. او تاکید کرد که انتخابات ۲۰۲۲ درباره «آینده» است اگرچه «کسانی هستند که می‌خواهند این انتخابات را به رویدادی درباره گذشته تبدیل کنند».

با این وجود، او باید راهی طولانی را طی کند تا بتواند با ترامپ که دارایی او برای جنگیدن در حال حاضر ۱۲۴ میلیون دلار است برابری کند. در سپتامبر گذشته، پنس گفته بود که امیدوار است در سال آینده ۱۸ میلیون دلار جمع آوری کند. تفاوت قابل توجه است، اما پنس ماه‌های زیادی فرصت دارد تا این فاصله را کاهش دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: