آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 بهمن ماه 1400 = 24-01 2022

آمریکا برای بازگشت به "برجام" پیش‌شرط جدید تعیین کرد

خبرگزاری فارس نوشت: «راب مالی» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات «وین» در مصاحبه با شبکه «رویترز» برای ایران پیش‌شرط تعیین کرده است.

مالی در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفته است که بعید است ایالات متحده بدون آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، در خصوص احیای برجام با ایران به توافق برسد.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که پیش از این نیز تأیید کرده بود که مسئله آزادی زندانیان دو تابعیتی که در ایران بازداشت هستند از مذاکرات هسته‌ای جدا است اما با این حال در مصاحبه جدید خود گفته است که آزادی این اتباع ایرانی-آمریکایی بعنوان پیش‌شرطی برای توافق هسته‌ای است.

رویترز نوشت: به‌رغم تکرار موضع دیرین آمریکا مبنی بر این‌که مسأله چهار آمریکایی گرفتار در ایران از مذاکرات برجام جدا است، رابرت مالی تأکید کرد آزادی آنها برای رسیدن به توافق یک پیش‌شرط است.

گروه‌های حقوق بشری، رژیم ایران را متهم کرده‌اند که از شهروندان خارجی بازداشت شده برای به دست آوردن اهرم‌های فشار و باج دیپلماتیک استفاده می‌کند. قدرتهای غربی مدتها است که خواستار آزادی شهروندان خود در ایران شده‌اند و می‌گویند آنها زندانیان سیاسی هستند.



حقیقتگو January 24, 2022 07:06 PM

واقعا" نتنها بی نهایت چندش اوراست بلکه بی نهایت تهوع اوراست که مذاکره کننده به اصطلاح ارشدبایدن که جناب مالی باشددوباره همان عذرموجه آخوند پرستانه اوباما را برای عوام فریبی بهانه کرده است که روان کردن میلیاردرهابه گنجینه خامنه ای که درحقیقت گنجینه پولی سپاه و جنایات کاران اخوندی وپوتین وشیخ نصرالله وتروریست ها یمنی وعراقی وسوریه ای هم می باشد وبرداشتن تحریم ها فقط منوط باآزاد کردن گروگان های دوتابعیتی امریکائی منوط می کند وبه عمد بسیارموردهای مهمترش که ساخت وسازموشک ها بالیستکی وپهپادسازی وصادرات تسلیحات نظامی به یمن و عراق وسوریه ولبنان وقطع حملات حوثی هابه امارات وعربستان واسرائیل باشد ازپیش شرطش ازقلم می اندازد! خامنه ای چه پیش شرطی که بدون شک بایدن پذیرفته است چه بوده است؟ آزادگذاشتن جاسوسان و پرستوها و آدم ربایان خامنه ای درامریکا!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: