آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 دی ماه 1400 = 19-01 2022

سیل؛ پیش‌بینی فاجعه جهانی/فیلم روستای ایرانی زیر آب

یک اقلیم شناس روسی با هشدار نسبت به گرم شدن زمین گفت طی سی سال آینده سیل زمین را فرا خواهد گرفت.

ورنادسکی ولادیمیر ریابوف، اقلیم شناس و دانشیار آکادمی فناوری کشاورزی KFU عنوان کرد اگر دمای سیاره زمین به شکل متوسط طی 30 سال آینده بیش از 1.5 درجه افزایش پیدا کند، پیامدهای گرم شدن زمین یک فاجعه جهانی را رقم خواهد زد.

ورنادسکی ولادیمیر ریابوف در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طی ۴۰ سال قبل دمای سیاره زمین به شکل بی‌سابقه‌ای روند افزایشی داشته؛ به گونه‌ای که میانگین دما ۲ درجه افزایش پیدا کرده است. وی با اعلام این که تغییرات سریع آب و هوا باعث وقوع بلایای طبیعی خواهند شد تاکید کرد هر چه این تغییرات جهانی‌تر باشد، بلایای بسیار خطرناک‌تری نیز رخ خواهد داد.

این دانشمند روس افزود در توافقنامه آب و هوای پاریس هشدار داده شده که اگر طی ۳۰ سال آینده دمای سیاره زمین بیش از ۱.۵ درجه افزایش پیدا کند، یک فاجعه رخ خواهد داد که افزایش بلایای طبیعی به خصوص بارندگی‌ها و طوفان‌ها فقط جزئی از این پیامدها محسوب می‌شوند.

ریابوف در پایان خاطرنشان کرد شروع بلایای بزرگ باعث ذوب شدن یخ‌ها در اقیانوس‌ها و قله‌های کوه‌ها خواهد شد که به واسطه آن حدود ۳۰ درصد از خشکی‌های زمین به ویژه مناطقی با جمعیت زیاد غرق می‌شود.


فیلم زیر: روستایی با ۲۴۰ خانوار در استان کرمان زیر آب رفت!

رودبار جنوب در استان کرمان : به دلیل سیل، راه دسترسی به ۲۹۰ روستای این شهرستان مسدود شده و به ۸۰ روستا هم دسترسی برای امدادرسانی وجود ندارد.




www.youtube.com/watch?v=Ir7MfLoB38Y

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: