آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 دی ماه 1400 = 18-01 2022

ماجرای دلخراش فرار و یخ زدن دو پناهجوی ایرانی+فیلم

دو پناهجوی ایرانی هنگام عبور از مرز بین ایران و ترکیه بر اثر سرما و گرفتار شدن در کولاک جان خود را از دست داده‌اند. (فیلم زیر)

زهرا مغینمی ۳۲ ساله و نادر بریهی ۵۰ ساله از شهروندان عرب در اهواز هستند.

جادر بریهی همسر خانم مغنیمی و برادر آقای بریهی که ساکن هلند است خبر مرگ همسر و برادرش را تایید کرد.

او در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت که همسرش قرار بوده روز چهارشنبه تهران را به مقصد آمستردام هلند ترک کند. اما یک ساعت قبل از پرواز سه مامور لباس شخصی از او بازجویی کرده‌اند و پس از تهدید و «گفتن حرفهای رکیک پاسپورتش را ضبط کرده‌اند.»

او میگوید که مامورها گفته‌اند که خانم مغینمی باید به شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز مراجعه کند. مدارک ارسالی این خانواده به بی‌بی‌سی نشان میدهند که پاسپورت خانم مغینمی ۱۵ دی ماه در فرودگاه امام‌خمینی تهران ضبط شده.

آقای بریهی میگوید پس از مراجعه به اداره مهاجرت هلند توانسته ویزای جدیدی برای همسرش بگیرد که میتوانسته از استانبول به آمستردام پرواز کند.

روز پنجشنبه شب خانم مغینمی بهمراه برادر همسرش خود را به شهر خوی در استان آذربایجان غربی می‌رساند تا بطور غیرقانونی به ترکیه برود.

آنها شب پنجشنبه بهمراه ۶۵ پناهجوی دیگر از مرز عبور می‌کنند. اما گفته می‌شود آنها توسط ماموران مرزی ترکیه بازداشت و همان شب برفی بطور غیر رسمی به ایران برگردانده می‌شوند. جادر بریهی می‌گوید شب جمعه قاچاق‌بر با او تماس گرفته و خبر مرگ همسر و برادرش بر اثر سرمازدگی را به او داده است.

او به بی‌بی‌سی فارسی گفت که همسر و برادرش قربانی «سیاست تبعیض آمیز جمهوری اسلامی» شده‌اند. آقای بریهی خود را «یک مخالف جمهوری اسلامی می‌خواند » و می‌گوید عضو هیچ حزب سیاسی نیست. خانم مغینمی یک فرزند ۱۳ ساله دارد و نادر بریهی پدر چهار فرزند بوده.




www.youtube.com/watch?v=IqrOLrUPplc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: