آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 دی ماه 1400 = 13-01 2022

حمله راکتی مزدوران سپاه به سفارت آمریکا در بغداد+فیلم

دست كم سه راكت شامگاه پنج‌شنبه به داخل محوطه سفارت آمريكا در بغداد اصابت كرد. منابع امنيتى می‌گویند يك راكت هم بيرون از سفارت منفجر شده است. (فیلم زیر)

راكت ديگرى به یک منطقه مسكونى در نزديكی پايگاه توحيد سه اصابت کرده است. این منطقه که به يونيون ترى نیز موسوم است، محل استقرار نيروهاى آمريكايى در منطقه سبز و روبروى سفارت آمريكاست. در پی انفجار این راکت یک غیرنظامی مجروح شده است.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای گفته است که ساختمانش از سوی "گروه‌های تروریستی در تلاش برای تضعیف امنیت، حق حاکمیت و روابط خارجی عراق" هدف قرار گرفته است.

ارتش عراق در بیانیه‌ای بدون توضیح جزئیات بیشتر خبر داده است که یک زن و یک دختربچه در پی این حمله راکتی زخمی شده‌اند و شلیک از سمت منطقه الدوره بغداد صورت گرفته است.

به گفته خبرنگار خاورميانه بی‌بی‌سی، در ماه‌هاى گذشته فرماندهان بعضى گروه‌هاى شبه نظامى شيعه، هوادار حکومت ايران، بارها با اشاره به ضرب الاجل براى خروج نيروهاى آمريكايى از عراق تهدید کرده بودند که اگر اين نيروها تا پايان سال ٢٠٢١ از عراق خارج نشوند، با جنگى ميدانى و تمام عيار از سوی این گروه‌ها روبرو خواهند شد.





www.youtube.com/watch?v=EiunFVY_xoc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: