آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

کارشناس داخلی: مذاکرات ناموفق وین به ضرر ما شد

سایت رویداد 24 نوشت: همانطور که پیش بینی می‎‌شد، هفتمین دور از مذاکرات که با پنج ماه تاخیر برگزار شده بود، نتیجه ای جز هیچ! در پی نداشت. باقری کنی رئیس تیم مذاکره کننده اعلام کرد که دیدارها خوب بوده است اما طرف اروپایی طرح پیش نویس ایران را زیاده خواهی و غیرقابل قبول اعلام کرد. مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز اعلام کرد که مذاکرات وین بی نتیجه بوده است و طرف‌های اروپایی حالا حالاها به میز مذاکرات بازنمی گردند.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل سیاست خارجی در این باره گفت: طرف غربی گفته برویم و مشورت کنیم. اکنون بدی این ماجرا این است که دیگر هر تصمیمی بگیرند همه این کشور‌ها باهم همراه هستند. یعنی در دوره ترامپ یک اختلافی میان اروپا و آمریکا بود ولی الان هر تصمیمی گرفته شود همه آن‌ها باهم هم فکر خواهند بود و باهم نیز اجرایی خواهند کرد. اقداماتشان را نمی‌دانم، اما می‌دانم فشار‌های بیشتر علیه ایران خواهد بود تا ایران شاید انعطاف نشان دهد. اما نمی‌دانیم این فشار‌ها چه خواهد بود.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده دیدگاهی برای توافق ندارد. این شرایط فقط ما را از لحاظ اقتصادی در شرایط بدتری قرار می‌دهد و متاسفانه ارزیابی هم نداریم که بدانیم تا کی این روند ادامه دارد. اقتصاد دستوری نیست و واکنش طبیعی نسبت به تصمیمات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و با دستور نمی‌توان اقتصاد را سامان داد.

بهشتی پور در پایان تاکید کرد: همان زمانی که مذاکرات شروع شد نیز گفتم این دور از مذاکرات سخت و طولانی خواهد بود و پیش بینی می‌شود که همچنان ادامه خواهد داشت و فشار این طولانی شدن روند روی مردم ایران است. می‌گویند سختی بکشید تا اوج بگیرید، شاید واقعا کسی نخواهد که اوج بگیرد. آقای قالیباف هم گفته مردم حاضرند هزینه تصمیمات انقلابی ما را بدهند، واقعا یک همه پرسی چیست که برگزار نمی‌کنید تا ببینید ایا مردم حاضر به تحمل چنین شرایطی هستند یا خیر.




حقیقتگو December 4, 2021 06:07 PM

درحقیقت محض تازمانیکه غربی ها درحمایت ازاوکراین چنین وچنان می کند روسیه هم مذاکرات برجام را گروگان گرفته است وبه خامنه ای دستورمیدهد که دراجرای توافق برجام به هرشکل وفرمی خللی ایجاد کند ویا به تاخیربیندازد که بله غربی ها فقط زبان زوررا می فهمند پس غنی کردن اورانیوم هرچه بیشترادامه بده !درحقیقت پیش نویس اصلاحی توافق برجام ومطلوب خامنه ای است و بابت خشم غربی هاوتوقف مذاکرات برجام شده است توسط روس ها نوشته شده است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: