آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آذر ماه 1400 = 29-11 2021

بحران برجام آمریکا و منطقه را درگیر جنگ خواهد کرد؟

یک کارشناس مسائل ایران و افسر اطلاعاتی پیشین ارتش اسرائیل در مصاحبه با رادیوی فرانسوی "فرانس کولتور" دستیابی به توافق در مذاکرات جاری وین را بسیار دشوار دانسته است.

به گزارش رادیو فرانسه، این کارشناس اسرائیلی همزمان با ازسرگیری مذاکرات وین اظهار داشت که نظر عمومی در اسرائیل، اعم از دولت و کارشناسان این کشور از جمله خود او این است که بازگشت به برجام به ویژه به دلیل رویکرد بسیار سرسختانه‌ای که حکومت ایران اتخاذ کرده، بسیار دشوار خواهد بود.

وی مطالبات تهران را در این مذاکرات از جمله ضمانت آمریکا و لغو کلیه تحریم‌های مرتبط یا غیرمرتبط به برجام را غیرقابل قبول و غیرقابل تحقق دانسته و افزوده است: اگر در این مذاکرات حکومت ایران هیچ نرمشی از خود نشان ندهد، معنای آن این است که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد به برجام بازگردد. و اگر جمهوری اسلامی به برجام بازنگردد توافق موقتی هم در بین نخواهد بود و حکومت ایران به اقدام‌های اتمی‌اش ادامه خواهد داد. در این صورت، برای اسرائیل تمام گزینه‌ها از جمله عملیات نظامی روی میز خواهند بود.

کارشناس اسرائیلی، در بارۀ توانایی عملیاتی اسرائیل ابراز بی اطلاعی کرده است. با این حال، او با استناد به اظهارات مقامات اسرائیلی طی ماه های گذشته گفته است که "اسرائیل از نو در حال استقرار در میدان است". "

راز زیمت" تصریح کرده است که اسرائیل قادر است برغم مخالفت آمریکا به طور یکجانبه دست به اقدام نظامی علیه برنامۀ اتمی رژیم ایران بزند. اما، این تصمیم به تنش و منازعه نظامی در کل منطقه و ورود ارتش آمریکا به آن منجر خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: