آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آذر ماه 1400 = 29-11 2021

برجام؛ هشدار سناتور جمهوریخواه آمریکايی درباره مالی

یک سناتور جمهوریخواه آمریکايی با انتقاد از رویکرد دولت بایدن در تعامل با رژیم ایران نسبت به کاهش تحریم‌ها علیه تهران هشدار داد.

سناتور بیل هاگرتی بر این باور است که نماینده دولت بایدن در امور ایران تلاش دارد با ​احیای برجام، تحریم‌های اعمال‌شده علیه بزرگترین حامی تروریسم را کاهش دهد.

این سناتور جمهوریخواه آمریکايی در صفحه توئیتر خود نوشت: رابرت مالی رهبری اقدامات دولت بایدن برای کاهش تحریم‌ها علیه رژیم ایران، بزرگترین حامی تروریسم را برعهده دارد. او رژیم ایران را به چشم قربانی می‌بیند و رفتار خصمانه تهران را پیآمد دور نگه‌ داشتن این رژیم از ترتیبات منطقه‌ ای می‌داند.

او ادامه داد: رویکرد مالی اشتباه است چرا که بایدن تعهدی به توافق جدید برای احیای برجام نخواهد داد.

این سناتور جمهوریخواه افزود: وقت آن است که مجلس سنا قانون بازنگری تحریم‌ها را تصویب کرده تا کنگره درباره کاهش تحریم‌ها علیه رژیم ایران تصمیم‌گیری کند.

در همین حال اعلام شد که رژیم ایران پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را رد کرده است. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز جمعه از مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی خواست اگر خواهان نتیجه سریع‌تر هستند، به جای واسطه قرار دادن اروپایی‌ها، مستقیما با آمریکا به مذاکره بنشینند.

از سوی دیگر باقری کنی٬ نماینده ارشد دولت رئیسی در مذاکرات احیای برجام، گفته است: نمی شود دوره زمانی برای این دور از گفت‌وگوها پیش‌بیینی کرد.

این در حالیست که میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: مذاکرات برجام نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

وی نوشت: مذاکرات وین در تاریخ ۲۹نوامبر (امروز) از سر گرفته خواهد شد. پنج ماه و نه روز پس از پایان یافتن دور قبلی. یک توقف بسیار طولانی. به احتمال بالا از الآن به بعد عامل زمان نقش بیشتری بازی خواهد کرد. مذاکرات نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. ضرورت آشکار تسریع پروسه مذاکرات وجود دارد.




حقیقتگو November 29, 2021 05:59 PM

واقعا" ذلیل بودن بایدن و دمکرات ها حدی ومرزی نمی شناسد که حکوت تازی ازمذاکرات مستقیم بآ آنها خوداری کند وازروی ذلیل بودن درعالم حقارت ریش و قیچی مذاکرات برجام به واسطه گرها و آنهم اروپائی ها وچینی و روس ها واگذارکنند بایدن نمی فهمد که واسطه گرانش هیچ مشکلی با بمب اتم سازی خامنه ای نداشته وندارند؟ وتنها مشکلشان برداشتن تحریم ها و مماشات با حکومت تازی وچپاول میلیاردهادلاردیگراست حکومتی که به ضرب وشتم وشلیک گلوله وکشتارودستگیری کشاورزان روآورده است انتظارچه ضمانتی درتوافق برجام باید ازآن داشت؟! چین که تایوان را تهدید می کند و روسیه که اوکراین را تهدید می کند درحقیقت محض برای کنکره امریکا و سنای امریکا امری است که فوریت آنچنانی دارد که نگذارند دیوانه ای همچون بایدن سنگی بدرون چاهی بیندازد که صدهاعاقل نتوانند ازچاه بیرون بیاورند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: