آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 آذر ماه 1400 = 27-11 2021

اصفهان؛ با تفنگ ساچمه‌ای مردم را زدند و آمار نمی‌دهند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز به خبرگزاری مهر گفته حال دو نفر از مصدومان اعتراضات دیروز اصفهان مناسب نیست. او در عین حال گفته است "از دادن آمار مصدومان حوادث دیروز در شهر اصفهان معذور هستیم."

از سوی دیگر فرمانده انتظامی استان اصفهان در مصاحبه ای ادعا کرده در جریان این اعتراض‌ها، گروهی که او آن را "آشوبگران و افراد فرصت طلب" خوانده از مواد منفجره و تفنگ ساچمه‌ای علیه مردم و نیروهای امنیتی استفاده کرده‌اند.

این در حالی است که ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند نیروهای امنیتی به سوی معترضان در اصفهان تیرهای ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.

مردم در شبکه‌های اجتماعی نیز به این اعتراضات با هشتگ «اصفهان تنها نیست» واکنش نشان دادند. اکنون فضای امنیتی در حالی بر شهر اصفهان مستولی شده که مسئولان مرکز پزشکی فیض از تعداد بالای مراجعه کنندگان به دلیل مشکلات چشمی سخن می‌گویند.

مراجعه مردم به بیمارستان چشم پزشکی فیض به دلیل گاز‌های اشک آور

«بیشتر افرادی که از صبح به بیمارستان مراجعه کرده اند به دلیل گاز‌های اشک آور یا گلوله‌های ساچمه‌ای از ناحیه چشم دچار مشکل شده اند و مراجعات بسیار افزایش یافته است.»

این سخنان یکی از چشم پزشکان مرکز چشم پزشکی فیض اصفهان در گفتگو با اقتصاد ۲۴ است.

رویداد۲۴ هم در این باره نوشت: آنگونه که پیش‌بینی می‌شد اعتراضات مردم و کشاورزان اصفهان به خشونت کشیده شد. این چندمین اعتراضات جدی مردم در شهرهای مختلف ایران است که در آن معترضان سرکوب شده‌اند. تقریبا در سال‌های گذشته به خاطر نمی‌‌آوریم که اعتراضی در کشور صورت گرفته باشد و نیروهای امنیتی و مسئولان تصمیم‌گیر برای یکبار هم که شده توانسته باشند شرایط را مدیریت کنند تا کار به برخورد قهری و تیراندازی نکشد. این بار هم همچون دفعات قبل یک تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز به وضعیتی نگران‌کننده ختم شد.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز از برخورد با معترضان در اصفهان انتقاد کرده و گفته است این اقدامات اوضاع را پیچیده‌تر و گره کار را کورتر می‌کند.

اما آخوند علم‌الهدی، امام جمعه خامنه‌ای در مشهد و پدر زن رئیسی گفته: دارند فعالیت می‌کنند و ایجاد محتوا می‌کنند برای سرکوبی این نظام به وسیله تحریک مردم در داخل کشور و داخل نظام. اینها دارند کار می‌کنند خوب در یک هم‌چنین موقعیتی این تهاجم و حمله‌ ای که به طرف نظام برای این‌که نظام را از داخل بپوسانند نظام را از داخل تهی کنند....با این جور که دشمن داره به ما حمله می‌کنه از داخل می‌خواهد ما را تهی کند از داخل بزنه با یک سلسله مسایلی که در داخل جامعه ما به‌وجود میاد دشمن سوژه پیدا می‌کند با یک جنگ نرم یک بحران داخلی به‌وجود بیاورد...





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: