آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آبان ماه 1400 = 26-10 2021

استقبال از سیلی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ شاپالاق

در ادامه واکنش‌های درونی رژیم پس از سیلی خوردن استاندار سپاهی آذربایجان شرقی، تاجگردون عضو سابق مجلس ولایت گفت: همه ما سیلی هایی را که زده‌ایم، خواهیم خورد. دیر و زود دارد، لکن سوخت و سوز ندارد.

روزنامه آرمان نیز با عنوان «سیلی تبریز پیام عوام به خواص بود!» نوشت: سیلی تبریز به‌نوعی برآمده از خشم فرو خورده و انواع و اقسام تبعیض‌ها و هم‌چنین خواست و مطالبات به‌حق عوام است.

این روزنامه با اشاره تلویحی به نفرت عمومی از نظام در زیر پوست جامعه نوشت: حکمرانان مملکت بپذیرند سیلی تبریز، باطن یک ظاهر است. پس حکمرانان بپذیرند، ادبیات غالب زیر پوست جامعه به تعبیری واقعیت اصیل عدم توجه جدی به خواست و مطالبات و نیازهای به‌حق جامعه، تولید انباشت خشم، افسردگی و ناامیدی خواهد کرد. سیلی تبریز نشان داد به هیچ عنوان نباید به خواست و مطالبات عوام بی‌تفاوت بود. بنابراین نکته کلیدی و مهم این است که اگر حکمرانان جوامع بخواهند هر چیزی را به‌زور و جبر به جامعه تحمیل کنند، در نقطه‌ای از زمان و مکان، جامعه آن را پس می‌زند و به تعبیری پس می‌دهد.

در همین حال شبکه‌های اجتماعی با هشتگی به‌ نام شاپالاق از این رویداد استقبال کردند و این هشتگ ترند شد.

روزنامه مستقل امروز تحت عنوان «شاپالاق درمانی» نوشت: شاپالاق اعتراضیِ غافلگیرانه، بسی راهگشا و مؤثر خواهد بود. خاصه آن که پسا شاپالاق از چهارگوشه کشور ندا می‌رسد که تودیع و معارفه مسئولان بی‌عمل را در تبریز «شهر اولین‌ها» برگزار کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: