آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آبان ماه 1400 = 26-10 2021

پیش‌ بینی‌ ترسناک از نرخ احتمالی‌ دلار و قیمت‌ خودرو

روزنامه آفتاب یزد با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد که خواستار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شده است، نوشت: نباید خود را به غفلت زد، اقتصادی که وابسته به نفت است و زیر فشار سنگین تحریم، اگر قرار باشد همه‌ی کالاها و خدمات را با همان ارز رایج بازار که همچنان حوالی ۲۷ هزار تومان پرسه می‌زند تهیه و تامین کرد آن وقت پرایدِ ۵۰۰ میلیون تومانی و برنج ۱۰۰هزارتومانی و دلار ۸۰ هزارتومانی؛ دمِ دست‌ترین رخدادهایی است که می‌توان به چشم دید.

این منبع افزود: پس لطفاً به گونه‌ای سخن نگویید که دولت‌های قبل می‌توانسته‌اند و انجام نداده‌اند و شما این امر بر زمین مانده را می‌خواهید به انجام برسانید، عالم‌تر از شما معتقد است نه می‌توانید نه دست به چنین اقدامی بزنید اصلا بگذارید خیال‌تان را راحت کنم مافیای اقتصادی به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. حالا به قول آن کشاورز طبسی: خود دانید و مملکت تان!



اردلان October 26, 2021 10:06 AM

از دوران ریاست جمهوری رفسنجانی تا کنون دولت توسط بانک مرکزی همواره برای پائین نگاه داشتن نرخ ارز بصورت مصنوعی روزانه مقدار معینی دلار به بازار آزاد تزریق میکرده!
که این کار در واقع نشان از اقتصاد بیمار کشور را میرساند و داشته!
در حقیقت فلسفه اینکار آن بود، وحشت فزاینده مسئولین آن دوره از افزایش نرخ دلار درصورت شناور بودن آن نسبت به تومان!
این درصورتیست که اکنون نرخ دلار در بازار نسبت به تمامی کالاها و خدمات ارزانترین کالا بحساب آمده و بفرض چنانچه دولت بخواهد امروز دلار را نسبت به تومان بحالت شناور اعلان کند بطور حتم بهای ارزهای جهانی در ایران سر بفلک خواهد کشید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: