آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 آبان ماه 1400 = 25-10 2021

بازداشت یک زن و فرزند ۴ ساله حین بازگشت از عراق

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت یک زن با هویت میترا تقی‌پور ۴۰ ساله و فرزند چهار ساله‌اش مهرسام رسولی در مرز شهرستان مهران هیچ خبری از سرنوشت آنها در دست نیست.

به گفته یک منبع مطلع، علی‌رغم پیگیری‌های مداوم خانواده‌های رسولی و تقی‌پور تاکنون محل نگهداری و سرنوشت این مادر و فرزند که روز دوشنبه ۱۲ مهر (۴ اکتبر) از اطلاعات ایلام به اطلاعات سپاه اصفهان تحویل داده شده‌اند نامعلوم است و همین منجر به نگرانی آنها شده است.

میترا تقی‌پور دارای مدرک فوق لیسانس ادبیات فارسی و ساکن اصفهان به همراه فرزندش روز جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱) در حین بازگشت از اقلیم کُردستان عراق در مرز مهران توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شده است.

هه‌نگاو پیشتر به نقل از یکی از نزدیکان این خانواده گزارش داده بود: “ میترا و فرزندش به مدت ۸ روز در اطلاعات ایلام روزها مورد بازجویی قرار گرفته و شب‌ها به زندان مرکزی این شهر منتقل شده است.”

گفتنیست که اطلاعات ایلام از طریق تماس تلفنی خانواده تقی‌پور را از بازداشت وی مطلع ساخته است، اما پس از مراجعه خانواده همسرش به ایلام، به آنها گفته‌اند میترا تقی‌پور ۸ روز اینجا بوده و متعاقباً به اطلاعات سپاه اصفهان تحویل داده شده است.

به گفته همسر میترا که اهل سقز و ساکن اقلیم کُردستان است: "طی ماه گذشته خانواده وی به همراه خانواده میترا چندین بار درخواست کرده‌اند که کودک چهارساله را به آنها تحویل بدهند اما تاکنون هیچ نهادی پاسخگو نبوده است."

حامد فرهمند فعال حوزه کودکان با انتشار توییتی در اینباره نوشته است: “ بر طبق قوانین جمهوری اسلامی بازداشت مهرسام رسولی که تنها ۴ سال سن دارد غیر قانونی است و باید فوراً آزاد شود. ادامه بازداشت وی هیچ توجیهی جز اعمال فشار بر مادر با سوءاستفاده از این کودک ندارد.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: