آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 مهر ماه 1400 = 21-10 2021

طالبان دوباره با تظاهرات زنان در کابل خشونت کردند

شماری از زنان فعال مدنی امروز در کابل دست به تظاهرات زدند. آنها با سر دادن شعارهایی خواستار حق کار و آموزش و توجه به نیازمندان شدند. بنا به گزارش‌ها افراد طالبان با گزارشگران با خشونت برخورد کرده و مانع تهیه گزارش از تظاهرات زنان در کابل شدند.

یکی از برگزارکنندگان به بی‌بی‌سی گفت که ده‌ها تن از فعالان مدنی صبح امروز از وزارت معارف تا نزدیکی وزارت مالیه و چهارراهی عبدالحق راهپیمایی کردند.

یکی از شعارهای آنها این بود که "آموزش را سیاسی نکنید".

به گفته او "ما جسورانه شعار دادیم، اما گاردهای طالبان با شلاق و باتوم برقی دختران را لت و کوب کرده و گوشی‌های تلفن برخی را شکستند."

بنا به گزارش‌ها، افراد طالبان در اطراف این تجمع با خشونت با گزارشگران برخورد کرده تا مانع پوشش رسانه‌ای تظاهرات شوند.

او گفت که افراد طالبان حتی با گزارش‌گران خارجی نیز با خشونت برخورد کردند.

او افزوده که "تنها خواست ما از جامعه جهانی وکشورهای منطقه این است که این طیف (طالبان) را تا زمانی که به حقوق زنان را قایل نشدند، به رسمیت نشناسند."

این فعالان زن پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند و شعارهایی از جمله "از فقر می‌نالم و از فرق بیزارم"، "حق کار و آموزش"، "رکود اقتصادی شکست حکومت"و "ما صدای زنان کودکان گرسنه هستیم".

یکی دیگر از برگزارکنندگان این تجمع گفت که "زنان نباید از طالبان بترسند، آنها باید برای حقوق خود مبارزه کنند."

این زنان که روسری‌ها و لباس‌های رنگی بر تن داشتند، در حالی که زنانی که به طرفداری از طالبان تجمع کردند در چادری به رنگ کامل سیاه خود را پوشانده بودند.

بیش از یک ماه از بازگشایی مدارس در افغانستان گذشته است و هنوز در بسیاری از ولایت‌های افغانستان، طالبان به دختران اجازه رفتن به مدارس بالاتر از کلاس ششم را نداده است.

بنا به گزارش‌ها در پنج ولایت، عمدتا در شمال کشور لیسه‌ها (دبیرستان‌های) دخترانه باز شده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: