آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 مهر ماه 1400 = 17-10 2021

برای ساخت یتیم خانه در هائیتی رفته بودند، .. ربوده شدند

منابع رسانه‌ای غربی گزارش دادند، یک گروه ۱۷ نفره از اتباع آمریکایی در «پورتوپرنس» پایتخت هائیتی توسط افراد ناشناس ربوده شدند.

شبکه «اسکای نیوز» خبر داد، یک گروه ۱۷ نفره از شهروندان آمریکایی که در بین آن‌ها چند کودک هم حضور دارند، در هائیتی ربوده شدند. طبق این گزارش، این اتباع آمریکایی که برای ساختن یک یتیم خانه به هائیتی رفته بودند، در حال حرکت به سمت فرودگاه پورتوپرنس پایتخت این کشور ربوده شدند.

در یک پیام صوتی که گروه‌های مذهبی هائیتی آن را منتشر کردند، از اعضای این گروه‌ها خواسته شده برای سلامتی این ۱۷ آمریکایی دعا کنند.

اسکای نیوز در گزارش خود، ربایش اتباع آمریکایی را به وضعیت بحرانی هائیتی بعد از ترور «جوونل مویس» رئیس‌جمهور سابق این کشور نسبت داد. مویس هفدهم خرداد ماه سال جاری در محل سکونتش به ضرب گلوله به قتل رسید.

طبق این گزارش، پس از ترور جوونل مویس، تعداد آدم‌ربایی‌های مرتبط با گروه‌های خلافکار افزایش یافته است.

یک سخنگوی وزارت خارجه دولت جو بایدن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «رفاه و امنیت شهروندان آمریکایی در خارج از کشور یکی از اولویت‌های مهم وزارت خارجه است».

«نیویورک تایمز» در گزارشی درباره ربایش این ۱۷ تبعه آمریکا خبر داد که آن‌ها از اتوبوسی که عازم فرودگاه هائیتی بود ربوده شدند.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، بخش‌هایی از پایتخت هائیتی در حال حاضر به قدری خطرناک هستند که بسیاری از ساکنان آن فرار کرده‌اند و تعداد کمی از عابران پیاده در طول روز از خانه خارج می‌شوند.



آرام October 17, 2021 03:36 PM

دنیای غریبی است و حتی اگر سعدی نیز اینک زندگی میکرد آن شعر معروفش را اینگونه میسرود: تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت کند غاز

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: