آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1400 = 26-09 2021

درخواست برقراری روابط عراق با اسرائیل و دخالت سپاه

برگزاری همایش عادی‌سازی روابط عراق و اسرائیل در شهر اربیل مرکز کردستان عراق با انتقادهای شماری از مقام‌های عراقی روبرو شده که آن را "غیر قانونی" و رابطه با اسرائیل را "خط قرمز" عراق خوانده‌اند.

به گزارش بی بی سی، بر اساس بیانیه شورای عالی قضایی عراق برای سه نفر به نام‌های وسام الحردان، مثال الالوسی و سحر کریم الطائی، کارمند وزارت فرهنگ، به دلیل "دعوت به عادی‌سازی روابط با اسرائیل" حکم بازداشت صادر شده است.

به گفته شورای عالی قضایی عراق "درباره بقیه شرکت‌کنندگان در این نشست نیز پس از اطلاع از مشخصات و نام دقیق آنها اقدامات قانونی لازم به عمل خواهد آمد."

اندیشکده مرکز ارتباطات صلح در نیویورک می گوید: برگزارکننده این همایش، ۳۰۰ نفر از چهره‌های فرهنگی سیاسی شیعه و سنی عراق از جمله تعدادی از سران قبایل استان‌های مختلف بودند.

این اولین بار است که نشستی با موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل در عراق برگزار می‌شود.

وسام الحردان بعد از صدور حکم جلب خود، برخی مقامات دولت و دستگاه قضایی عراق را متهم کرد که "تحت تاثیر رژیم ایران و تهدید سپاه پاسداران" عمل می‌کنند.

آقای حردان صدور این احکام جلب را "ارتکاب جرم" علیه عراق و قانون اساسی این کشور خوانده که "حقوق بشر و حق آزادی عقیده، رسانه و مذهب را تضمین کرده است."

سحر الطایی، مدیر بخش تحقیقات وزارت فرهنگ عراق نیز که حکم جلبش صادر شده به خبرگزاری فرانسه گفته است: "ما هم خواهان پیوستن به توافق ابراهیم و دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستیم و هیچ نیرویی، چه محلی و چه خارجی، حق ندارد که مانع این درخواست شود."



امیرارشادی September 26, 2021 01:19 PM

تردید نکن
رسیده آن زمان کم کم سپاه چار پا شود آغا
کنون آماده است پا لان گزارند پشت او
افسار زنند بر گردن و سیخک زنند بر یال و کوپالش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: