آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1400 = 26-09 2021

برجام؛ هشدار روسیه به رژیم: امیدوارم من در اشتباه باشم

نماینده روسیه در مذاکرات برجام گفته: تا قبل از وقفه در مذاکرات وین ۹۰ درصد موارد اختلافی حل شده بود. وی با نگرانی از تأخیر در مذاکرات در توئیتی نوشت:

«نیازی به گفتن نیست که همتایان ایرانی ما در صورت نیاز به زمان بیشتری نیاز دارند. اما احساس من این است که تأخیر بیشتر می‌تواند به‌زودی فضای گفتگوهای وین در مورد برجام را برای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز این فرآیند با موفقیت کمتری مواجه کند.... امیدوارم من در اشتباه باشم»..

نماینده روسیه افزود: «تاخیر ایران در بازگشت به مذاکرات قابل درک است اما کمکی به حل مساله نمی‌کند. باید تمام تلاشمان را برای بازگشت سریع به مذاکرات انجام دهیم. چرا که «طرح(های) جایگزین بسیار ناخوشایند هستند».

برخی منابع خبری روز گذشته گزارش داده بودند که آمریکا و اسرائیل برای تدوین یک برنامه جایگزین در صورت شکست مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کرده‌اند.

به نوشته اکسیوس جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای اسرائیلی او هفته پیش در یک کنفرانس ویدئویی در مورد برنامه جایگزین برای مقابله با برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی مذاکره کردند.

این در حالیست که عبداللهیان وزیر خارجه رئیسی گفته: مبنای رفتار عملی آمریکایی‌ها قضاوت خواهیم کرد و پیام‌های متعارض آمریکایی‌ها که از کانال‌های رسانه‌ای و یا کانال‌های دیپلماتیک به ما منتقل می‌شود ملاک تصمیم گیری نهایی ما نخواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: