آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 مهر ماه 1400 = 24-09 2021

شاهین ناصری؛ آمریکا: یادآوری ماهیت اصلی حکومت ایران

نماینده سابق آمریکا در امور ایران درباره قتل شاهین ناصری در زندان گفته است: همزمان با حضور دیپلماتهای جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل و دولت بایدن که به‌ دنبال بازگشت به میز مذاکره با آنهاست، حکومت ایران ماهیت اصلی خود را دوباره به ما یادآوری کرد.

به گزارش شورای روابط خارجی در آمریکا، الیوت آبرامز در مطلبی با عنوان «یک مرگ دیگر در پرونده افکاری در ایران» نوشت: در ۱۲سپتامبر ۲۰۲۰، درست یک سال پیش، نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی اعدام شد. "جرم" وی شرکت در اعتراضات بزرگ سیاسی در ایران در سال۲۰۱۸ بود. نوید افکاری با ارسال نواری صوتی به بیرون فاش ساخت که تحت شکنجه از وی اعتراف گرفته شده است. دادگاههای رژیم ایران شکایات افکاری را رد کرده، و فراخوان هایی که از سراسر جهان برای آزادی وی آمده بود را نیز رد کردند، و افکاری را اعدام نمودند.

نماینده سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران افزود: اما کار آنها تمام نشده بود. آنچه این هفته اتفاق افتاد این است که شاهین ناصری هم سلولی نوید افکاری که شهادت داده بود افکاری شکنجه شده است، اکنون در زندان درگذشته است. بدون تردید رژیم ایران می‌گوید او خودکشی کرده یا توسط یکی از زندانیان دیگر کشته شده است، اما تصور این‌که کسی در داخل یا خارج از ایران این ادعاها را باور کند دشوار است. و با توجه به ماهیت رژیم حاکم، هیچ نوع تحقیق مستقلی نمی‌تواند انجام شود.

الیوت آبرامز نوشت: بنابراین مرگ مشکوک شاهین ناصری، چند روز پس از سالروز اعدام نوید افکاری، ماهیت بی‌قانونی جمهوری اسلامی و تمایل آن به استفاده از هر درجه وحشیگری برای حفظ قدرت خود، یک یادآوری ناخوشایند است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: