آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 شهریور ماه 1400 = 19-09 2021

مقام ارشد فرانسوی: بایدن همان ترامپ بدون توئیت است

وزیر امور خارجه فرانسه درباره تفاوت شیوه رفتار «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» گفت: این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند و بایدن همان ترامپ اما بدون توئیت است.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری «فرانس ۲» اظهار کرد، تفاوتی که بایدن ممکن است با ترامپ داشته باشد اعلام بیانیه‌ها و اظهارات رسمی به شدت غیر قابل تحمل است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در واکنش به اقدام آمریکا و استرالیا در لغو قرارداد زیردریایی هسته‌ای که این کشور با فرانسه بسته بود گفت: کاری که آن‌ها با فرانسه انجام دادند فقط دروغ، ریاکاری، تحقیر و گسست بزرگ با اعتماد را نشان داد.

وی یادآور شد: اینکه ما برای نخستین بار در تاریخ روابط سیاسی دو کشور اقدام به فراخواندن سفیر خود از آمریکا می‌کنیم حاکی از یک اقدام سیاسی بزرگ است و نشان می‌دهد چه بحران سیاسی بزرگی میان دو کشور روی داده است.

انگلیسی‌ها همیشه فرصت طلب بوده‌اند

لودریان همچنین با تاکید بر اینکه کاری که آمریکایی‌ها و استرالیایی‌ها با ما انجام دادند، اصلا زینبده نبود، خاظرنشان کرد: ما کشور‌های هم‌پیمان بودیم و اگر هم پیمان بودیم نباید چنین رفتار‌هایی وحشیانه و به شدت غیر قابل پیش بینی با هم داشته باشیم.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه افزود، ما سفیران خود را از آمریکا و استرالیا فراخوانده ایم تا بیینم چگونه می‌توانیم اوضاع را بهتر ارزیابی کنیم. اگر این کار را در خصوص انگلیس انجام نداده ایم به خاطر این است که انگلیسی‌ها را می‌شناسیم؛ این‌ها همیشه فرصت طلب بوده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: