آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 خرداد ماه 1400 = 19-06 2021

تلویزیون فرانسه: ۹۰ درصد ایرانیان خواهان تغییر رژیم

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل: ابراهیم رئیسی باید برای جنایات علیه بشریت تحت تحقیقات کیفری قرار بگیرد

پروژه خامنه‌ای برای یکدست کردن حکومتش که از سال پیش آغاز شده بود به مرحله جدیدی رسید. خامنه‌ای ابتدا مجلس نظام را یکدست کرد و اکنون با مهندسی انتخابات کرسی ریاست جمهوری‌ را در اختیار رئیسی قرار داده است. غافل از این‌که با خراطی کردن پایه‌ های نظامش دیگر مشروعیتی برای این رژیم باقی نمانده است.

بنیاد میراث پاسارگاد: مردمان ایران برای اولین بار در تاریخ حکومت اسلامی پیروزمند واقعی انتخابات شدند

انتخابات یا انتصابات حکومت اسلامی حاکم بر ایران با همه ی تلاشی که گروه های وابسته به آن برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای داشتند، با شکست سختی روبرو شد. مردمان ایران چه از سوی ایرانیان خارج کشور و چه داخل ایران رای دادن را تحریم کرده و حتی کسانی که مجبور به رای دادن شدند، رای بدون نام به صندوق ها ریختند

نتیجه رای از سوی حکومت اسلامی :

ابراهیم رئیسی حدود 17 میلیون رای پیروز انتخابات معرفی شد. تعداد آرای باطله حدود ۴میلیون، محسن رضایی حدود سه میلیون و همتی حدود دو میلیون رای داشته اند

نرخ مشارکت را هم حدود 48 درصد اعلام کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای انتصاب ابراهیم رئیسی به سمت ریاست جمهوری در ایران را نشانگر این دانسته که در ایران "مجازات گریزی" حاکم است.

خانم آگنس کالامارد، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به نقش رئیسی در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ گفته است: «در سال ۲۰۱۸ سازمان ما اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهند ابراهیم رئیسی یکی از اعضای "کمیسیون مرگ" بوده که هزاران زندانی محبوس در زندان‌های اوین و گوهردشت را در سال ۱۹۸۸ به جوخه اعدام سپرده است.»

در این بیانیه همچنین رئیسی در جایگاه رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی نیز متهم به نقض گسترده حقوق بشر علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز، مدافعان حقوق بشر و اعضای گروه‌های اقلیت شده است.

به این ترتیب مردمان ایران با تحریم بی سابقه خود، بدون شرکت در انتصابات، برای اولین بار در تاریخ حکومت اسلامی پیروزمند واقعی انتخابات شدند.


۹۰ درصد ایرانیان خواهان تغییر رژیم هستند

کانال۲ تلویزیون فرانسه در گزارشی از نمایش انتخاباتی رژیم عدم مشارکت در این انتخابات را یک رکورد توصیف کرد. گزارشگر این تلویزیون از تهران گفت: شاهد بودیم که بیش‌از‌ پیش ایرانیان شامل بسیاری از جوانان مخالفت خود را ابراز کردند.

در حوزه‌های رأی‌گیری جمعیت انبوه و شور و هیجانی وجود نداشت. میزان عدم مشارکت می‌تواند یک رکورد باشد. یک جوان به‌ صورت محتاطانه ما را صدا کرد تا خشم خود را ابراز کند.

۹۰وی گفت: درصد ایرانیان خواهان تغییر رژیم هستند. در تظاهرات آبان۹۸، رژیم ۱۵۰۰نفر را طی ۲روز به‌ قتل رساند. مردم ایران از این رژیم نفرت دارند، ما می‌خواهیم آن‌ را تغییر بدهیم. باید کشورهای اروپایی در این راستا به‌ ما کمک کنند.


بحث انتخابات و تغییر رژیم در نیویورک تایمز

روزنامه وال استریت ژورنال درباره سیرک انتخابات در ایران نوشت: محتمل است که میلیون‌ها ایرانی بعد از آن‌که اصلاح‌طلبان و میانه‌روها قادر به تأمین انتظارات اقتصادی و اجتماعی یک جمعیت جوان نشدند، انتخابات را تحریم کنند. بسیاری از ایرانیان رأی ندادن را راهی برای اعتراض علیه کل سیستم می‌دانند.

رادیو بین المللی فرانسه نیز در گزارشی گفت: فضای مبتنی بر رای ندادن، تا پیش از این، در میان مخالفان نظام جمهوری اسلامی، حاکم بود. اما در جریان انتخابات اخیر، تنها مخالفان و به گفته مقامات حکومتی، «معاندان» نیستند که دعوت به عدم حضور در پای صندوق‌های رای می‌کنند بلکه کم نیستند افرادی از درون حاکمیت که تمایلی برای حضور در انتخابات ندارند. حتی آنهايِی که به تغییر از راه صندوق رای معتقد بودند، به این نتیجه رسیدند که این موضوع امکانپذیر نیست.

تا زمانیکه این آخوندها در قدرت هستند، چیزی تغییر نخواهد کرد

نیویورک تایمز در مقاله‌ ای به قلم توماس فریدمن نوشت: روز جمعه ۲۸خرداد رژیم ایران یک انتخابات ریاست جمهوری دروغین برگزار خواهد کرد که در آن ایرانیان ”آزاد“ هستند به هر یک از کاندیداهای تأیید شده توسط رژیم رأی بدهند. حضوری اندک که بی‌سابقه است، پیش‌بینی می‌شود. تا زمانیکه این آخوندها در قدرت هستند، چیزی تغییر نخواهد کرد.

نیویورک تایمز افزود: تعامل مؤثر با رژیم ایران تا زمانی که رفتار شرورانه آن از بین برود امری محال است.

رابرت لیتواک، معاون ارشد رئیس مرکز ویلسون گفت: من از تغییر قهری رژیم تهران از خارج کشور حمایت نمی‌کنم. این تنها، پروژه مردم ایران است که هم حق و هم قدرت انجام آن را دارند.



ایرانی June 18, 2021 03:47 AM

به قول خدابیامرز مانوک خدابخشیان در ساعت صفر تاریخ هستیم! میخوام بدونم ایرانیِ وطن دوست و باشرف و وجدان در ایران بیشتر است یا یاور ظالم و جنایتکار و خونریزِ اشغالگر ایران؟ امروز در واقع رفراندوم آری یا نه به ج ا هست و رای ندادن یعنی ج ا انتخاب منِ ایرانی نیست
به بازیهای سیاسیِ کثیف توجه نکنید و فقط برای حمایت از خونهای بیگناه و برائت جستن از جنایتکار و خونریز و همچنین برای منفعت ایران و دنیا یک نه ی بزرگ به ج ا بگویید و ثابت کنید اینهمه تمدنِ ایران و پیشینه اش بیخودی نیست و فرهنگتون رو به دنیا نشون بدید که راهمون از وحشت و ترور و بی خداییِ ج ا جدا هست و ما مردمان مهربان و صلح دوست و ایران دوست هستیم!بله به ایرانِ آباد و نه به ج ا تروریست و مستبد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 18, 2021 06:34 PM

تحریم انتخابات درچنین ابعاد گسترده ای تکلیف مردم با رژیم ولایت فقیه رابوضوع روشن کرد حسب امارارائه شده توسط وزارت کشوربیش از 59 میلیون ازمردم ایران حائز شرایط ورود درانتخابات ورای دادن هستند باید مطمئن باشیم که شاید ازاین 59 میلیون نفرچیزی درحدود12 الی 15 میلیون نفردرخوشبیانه ترین شکل ممکن وبهردلیلی شرکت کنند یعنی چیزی نزدیک به 30 درصد که بخودی خودعدم مشروعیت رژیم درنزدملت ایران رارقم خواهدزدودولتهای غربی بویژه دولت آمریکاهم با مفهوم چنین عددوآماری بخوبی آشناست بهمین دلیل اروپا وآمریکا رژیم رادرحکم کشتی سوراخ شده خواهنددیدکه هرروزبخشی ازآن بزیرآب خواهدرفت تا بقعر دریابرسدودرهمانجا مسافرانش بمیرند بهمین دلیل حالا دیگرتکلیف اپوزیسیون حقیقی ونه مدعیان دروغین اپوزیسیون هم باید با مردم ایران مشخص شود ازحرف زدن بپرهیزندوبفکرحرکت بسوی عمل باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو June 19, 2021 08:42 PM

آنچه تلویزون فرانسه که 90درصدد ایرانیان خواهان تغییررژیم هستنددرحقیقت هیچ ربطی به دیده گاهی مقامات سیاسی اتحادیه اروپاوبایدن ودمکرات ها ندارد چراغ سبزی که بایدن واتحادیه اروپادرمذاکرات وین به خامنه ای وشرکاء نشان دادند که تام الختیارهستیدهرآنچه به مصلحت ادامه حکومت تان میدانید انجام دهیدوانتخابات نمایشی وجعلی وهرجلادی که رئیس جمهورش کنید به رسمیت خواهیم شناخت وآنچه برمردم ایران روا کرده اید وخواهید کردبما ربطی نداشته و ندارد ونخواهد داشت وحتی برنامه های تلویزیونی شان برای حمایت ازانتخابات جعلی ووادارکردن مردم به رای دادن دراختیاراقشارحکومتی وضذمردمی ایران درکشورهایشان قراردادندبه آنچه خامنه ای وشرکاء درصدد اجرایش برعلیه مردم ایران هستندبه خامنه ای قدرت بدهدکه اهداف پلیدش راپیش ببرد-بایدن واتحادیه اروپاخوشحال که حکومت تازی ماندنی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 19, 2021 09:53 PM

بوی مرگ رژیم را انگلیس و فرانسه هم فهمیده اند روز مرگ جمهوری اسلامی اشغالگر ایران هم فرا رسید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: