آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 خرداد ماه 1400 = 12-06 2021

قتل ساسان؛ آدمی از این حجم از قساوت متحیر می شود

بیانیه ۳۰ زندانی سیاسی در خصوص قتل ساسان نیک نفس، همبندی آنان در زندان تهران بزرگ

خبرگزاری هرانا – سی تن از زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ، با انتشار بیانیه ای نسبت به مرگ ساسان نیک نفس، واکنش نشان داده و اطلاعیه سازمان زندان ها در این خصوص را دروغ خواندند.

در بخشی از این بیانیه آمده است “آدمی از این حجم از قصاوت متحیر می شود که ساسان ها و بهنام محجوبی ها با وجود ابتلا به چندین بیماری جسمی و روحی محبوس می شوند به گونه ای که نه تنها مشمول قانون عدم توانایی تحمل حبس نمی شوند بلکه در زندان به سبب عدم رسیدگی جان می سپارند گویی ماشین مرگ قوه قضاییه سر باز ایستادن ندارد”.

ساسان نیک نفس که از روز شنبه علیرغم وضعیت وخیم جسمی بدون رسیدگی مناسب پزشکی در بهداری زندان نگهداری شده بود روز دوشنبه ۱۷ خردادماه جان خود را از دست داد. او با وجود بیماری‌های مختلف از جمله دیابت، کبد چرب، ورم معده، فشارخون بالا و مشکلات اعصاب و روان، یازده ماه گذشته را در حال تحمل حبس بوده و تلاش مادر سالخورده او جهت دریافت گواهی عدم تحمل حبس تا لحظه مرگ فرزندش بی نتیجه بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ و همبندیان زندانی سیاسی جان باخته، ساسان نیک نفس طی بیانیه ای نسبت به مرگ وی واکنش نشان داده و اطلاعیه سازمان زندان ها در این خصوص را دروغ خواندند.

متن کامل این نامه که نسخه ای از آن جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، عینا در ادامه می‌آید:
“به نام خدا

(بیانیه هم بندان زندانی کشته شده در زندان تهران بزرگ اطلاعیه سازمان زندان ها در مورد مرگ ساسان نیک نفس دروغ محض است – او به قتل رسیده است).

ناقوس شوم مرگ، بار دیگر برای زندانی سیاسی دیگری به صدا درآمد. بدیهی است که جان انسان‌ها در سیستم بگیر و ببند قضاییه جمهوری اسلامی و شکنجه گاه های آن هرگز اهمیتی نداشته و ندارد .

عصر روز شنبه پانزدهم خرداد ماه جوانی خوشنام مردی شریف از هم بندان من در بند قرنطینه زندان تهران بزرگ در اثر قصور عامدانه قوه قضاییه جانش ستانده شد.«ساسان نیک نفس» همزمان از چند بیماری سخت قلبی ،کلیوی، اعصاب و روان و دیابت رنج می برد و طی ۱۱ ماهی که ناعادلانه در حبس بود تنها هم بندانش از او مراقبت می کردند. پدر دو دختر خردسال که به جرم تحریر چند نگاشت در شبکه های اجتماعی دچار مصیبت حبس ۵ ساله شده بود اکنون قربانی حکومتی شده که در این ۴۳ سال شوم و سیاه به بند کشیدن، شکنجه ،کشتار و نابود کردن خانواده ها تفریح لذت بخش جلادان آن بوده است آدمی از این حجم از قصاوت متحیر می شود که ساسان ها و بهنام محجوبی ها با وجود ابتلا به چندین بیماری جسمی و روحی محبوس می شوند به گونه ای که نه تنها مشمول قانون عدم توانایی تحمل حبس نمی شوند بلکه در زندان به سبب عدم رسیدگی جان می سپارند گویی ماشین مرگ قوه قضاییه سرِ باز ایستادن ندارد و اینگونه است که زندانیان سیاسی دیگری از جمله حسین هاشمی و محمد ترکمانی و چندین تن دیگر هم اکنون مدت یک هفته است که به بند جرایم خشن منتقل شده و در اعتصاب غذا به سر می‌برند و هر لحظه امکان دارد به سرنوشت دردناک علیرضا شیر علی محمدی دچار شوند که ۳ سال پیش در همین زندان ناجوانمردانه به قتل رسید.

ما زندانیان سیاسی تهران بزرگ ضمن تکذیب اطلاعیه سراسر دروغ سازمان زندانها درباره مرگ مظلومانه ساسان نیک نفس اعمال قوه قضاییه را محکوم می کنیم و از ملت شریف و آزادیخواه ایران در داخل و خارج از کشور و تمامی نهادهای حقوق بشری بین المللی، عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر می‌خواهیم در قبال این جنایت و جنایت های از این دست سکوت نکنید چرا که جمهوری اسلامی برای خفه کردن صدای آزادیخواهان هیچ حد و مرزی نمی شناسد”.

آمریکا: از درگذشت ساسان در زندان غمگین شدیم

فرستاده ويژه آمريكا در امور ایران، با ابراز ناراحتی از مرگ ساسان نیک نفس زندانی سياسی در زندان تهران، خواستار «احترام به حقوق بشر و آزادی بيان» شد.

رابرت مالی در توییتر خود نوشت «از خبر درگذشت ساسان نیک نفس در زندان تهران بزرگ غمگین شدم. این مرد 36 ساله صاحب دو فرزند، ناعادلانه و تنها به خاطر بیان عقایدش در رسانه‌های اجتماعی، زندانی شد. او به شکلی ظالمانه از دسترسی به حق مرخصی درمانی محروم بود. حقوق بشر باید محترم شناخته شود».

ساسان جان خود را برای رهایی ایران داد

شاهزاده رضا پهلوی پیامی در مورد ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که بر اثر وخامت حال درگذشت، منتشر کرد.

وی در این پیام نوشت: «‏سوگوار ساسان نیک‌نفس هستیم، ولی نام و یادش باید الهام‌بخش ما در راه و هدفی باشد که او جانش را برایش داد: رهایی ایران و جوانان دلیرمان از بند ضحاک زمان.»

حسین رونقی، زندانی سیاسی سابق پیش تر با انتشار عکس بالا نوشته بود: ساسان نیک‌نفس در زندان به قتل رسید! این مرگ عادی نیست. وقتی انسان بی‌گناهی را به‌خاطر عقیده، سیاست و مخالفت زندانی می‌کنید و او می‌میرد، این مرگ، مرگ عادی نیست، این قتل است.


این جنایت ننگ تاریخ انسانیت است
آدينه، 29 اسفند ماه 1399 = 19-03 2021

در پی جان باختن بهنام محجوبی، زندانی سیاسی و درویش گنابادی، در بیمارستان لقمان تهران، پنج تن از دراویش دیگر زندانی با ارسال پیامی اعلام کردند که از این «کشتن‌ها» نمی‌ترسند.

عباس دهقان، کیانوش عباس‌زاده، مصطفی عبدی، محمد شریفی‌مقدم و کسری نوری در پیامی از زندان نوشتند که «بهنامِ ما به قتل رسیده است و این جنایتی بزرگ است. آمران، عاملان و شاهدانِ سکوت پیشه‌کرده این جنایت ننگ تاریخ انسانیتند.»

آنها بهنام محجوبی را «شهید» خواندند و نوشتند که «به شهادت رساندن بهنام محجوبی در زندان اوین حامل پیام همیشگی‌شان بود برای ما: می‌کشیم.»

این پنج زندانی در ادامه متن خود نوشته‌اند: «اما این پیام خود روایت‌گر ترسی دیگر است؛ ترس عمیقِ دیکتاتور از اندیشه، از شهامت، از دوستی، از رفاقت و هر آن خصیصهٔ انسانی که پایه‌های دیکتاتوری ضدعقلانی‌اش را خدشه‌دار می‌کند.»

آقای محجوبی روز ۲۵ بهمن به خاطر از کار افتادن برخی اندام‌های داخلی، از زندان اوین به بیمارستان آورده شد و صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی، پس از دیدن او در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لقمان به رادیو فردا گفت که عدم رسیدگی به موقع پزشکی و تأخیر در اعزام او به بیمارستان باعث وخامت وضعیت جسمانی و در نهایت به کما رفتن این زندانی عقیدتی شد.

پنج درویش دیگر زندانی در پیام خود از زندان، در مورد مسئولان جمهوری اسلامی نوشتند که «آنقدر پیکر عزیز بر دستانمان گذاشته‌اند که فرصت زاری کردن برایشان نداریم.»

آنها مرگ بهنام را «پیامی» توصیف کردند «که در سال‌های اخیر مکرر مخابره می‌شود؛ از خیابان‌های شهر در به گلوله بستن مردم، از اتاق‌های بازجویی، از سلول‌های امنیتی و از میانهٔ بندهای زندان.»

این زندانیان عقیدتی در ادامه نوشته‌اند که «قلعه‌بانان این حجت با ما تمام کرده‌اند که اگر می‌خواهید بمانید می‌بایست با ابلیس قراری ببندید، پاسخِ ما اما تغییری نکرده است.»



ایرانی October 2, 2020 06:00 PM

باشه هر چی ظلم بلدین بکنین نمیدونم چجوری باید جواب محبت های روزافزون ملا رو بدیم ابلیس شرف داره به این جماعت تبهکار. در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه! بالاخره زیر دستمون میافتی و اونروز آرزو میکنی که کاش میمردی و این روزها رو نمیدیدی!حالا که جیک جیک مستونتون هست فکر زمستونتون نیست!نه تهدید میکنم نه هشدار میدم فقط پیش بینی خشم و کینه مردم رو مثل یک طوفان گریز ناپذیر میکنم و میترسم از اون روز ولی به خدا قسم که شما گناهکاران اهریمنی بیشتر از قدرت تقاص ایرانی ها لیاقت دارید فعلا بتازونید تا وقتی که مهلتتون تموم بشه و هزار بار از خدایی که دشمنشید و باور ندارید درخواست کنید به فریادتون برسه ولی خدا اونروز رفته مرخصی و به خاطر امثال نوید و آسیه پناهی از شما رو گردونده! هر چی میکِشید از خونریزی و کینه و قصاوت و لجاجت و حماقت خودتونه ولاغیر!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا October 2, 2020 06:25 PM

این اراذل واوباش از هیچ جنایتی رو گردان نیستنند , مخالفین را روانه بیمارستان روانی کردن , متدی است ک تمام دیکتاتورهای مثل هیتلر واستازی المان شرقی و موسیلینی و دیکتاتور های سقط شده امریکای جنوبی بدان متوصل میشدنند , این جنایتکاران واقعن تاریخ آدم کشان دنیا را بخوبی کپی کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکلماتور October 2, 2020 08:08 PM

برای اولین بار کمونیست های روسی به این کار مبادرت کردند و حالا چون جمهوری اخوندی الگوهایش به شوروی در 60 سال پیش شباهت دارد دارد همان کار را همراه با مرگ بر امریکا تکرار می کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا February 16, 2021 02:08 PM

تجاوز جنسی, شکنجه و ادم کشی یکی از اعمال سیستماتیک جمهوری کودک کش اسلامی است هوطنان ببینید اینها چه جنایتکار های و بیماران روحی هستند که بجان مردم ما افتاده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


azadeh February 17, 2021 10:22 AM

علت روشن است!
مشغول خارج کردن و غارت ارگانهای مختلف پیکر او برای فروش، یا پیوند زدن به خامنه ای خونخوار و سایر وابستگان به حکومت جنایتکارند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران خونین آبان ماه February 22, 2021 10:31 AM

سید علی گدا ضحاک پیر کودک کش یا جوانان را میکشد یا در گوشه زندان میپوساند تا شجره ننگینش چند وقت دیگر به ویرانی ایران و دزدی و غارت ادامه دهند محجوبی

گزارش یا اعتراض به این نظر


azadeh February 22, 2021 10:57 AM

نامش در تاریخ خونبار آزادیخواهی مردم قهرمان ایران همیشه زنده و جاوید باد!
مرگ بر خامنه ای، مرگ بر خامنه ای، مرگ بر خامنه ای، با دستهای پرتوان و دادخواه مردم آگاه و رزمندۀ ایران!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 1, 2021 09:58 PM

این گزارش باید به زبان انگلیس ترجمه به مقامات جمهموری خواه امریکا تحویل داده شود بایدن یک میلیاردلاربعنوان قاقالی برای خامنه ای و شرکاء ازطریق بانک کره جنوبی فرستاده است که ازآنچه که برمردم ایران روا کرده و می کنند وبرحسب خوش رفتاری با زندانیان سیاسی حق الزحمه شان باشد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا June 7, 2021 10:37 PM

با هر قتل بدست این جانیان اسلامی یک قهرمان به قهرمانان وطن اضافه می‌شود
ودر همان حال نفرت ملت و جوانان ایران از اخوندهای جانی وانسان کش بیشتر می‌شود
این جنایت ها مردم وطن را مسمم تر و بار دیگر به آنها ثابت میکند که این فرقه تبهکار اشغال گرانی هستند در سطح فاشیت های هیتلری و ادم خوران تاریخ

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 8, 2021 05:33 AM

دلیل اصلی بقتل رساندن فرزندان بیگناه ایران با دستان پلید دست اندرکاران جنایتکار رژیم ولایی تنها بخاطر سکوت مرگبار جامعه بزرگ ایران است!
همچنین تاخیر حرکت مردم در قالب قیامی گسترده در برابر مشتی سپاهی و بسیجی بی سروپا این اشغالگران تروریست در ایران سبب تخریب روحیه مبارزاتی مردم را در پی خواهد داشت!
هر چه این سکوت مردمی به درازا کشیده شود هزینه قیام بیشتر و بیشتر خواهد شد!
آزادی زندانیان سیاسی تنها با روش شکستن درب زندانها با دستان توانای جوانان بپاخاسته این مرز و بود شدنی ست و دیگر هیچ!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 12, 2021 03:34 PM

قاتلان ساسان نیک نفس بدانند که در روزهای5 رستاخیز مردم ایران جایی حتی در هیچ نقطه ای از جهان ندارند!
و آنان باید در آن روزهای تاریخی چاره ای جز خودکشی جمعی نخواهند داشت و چنانچه در دام جوانان خشمگین بیافتند پیش از محاکمه در دادگاههای مردمی شاید به همراه خانواده های خود تکه و پاره خواهند شد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: