آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 تیر ماه 1400 = 20-07 2021

فاجعه؛ دانشجویان فقط برای ترک ایران درس می‌خوانند

مدیر امور اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف در تهران روز دوشنبه از مهاجرت تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه در سال‌های اخیر به دلایل «صرفا غیرعلمی» خبر داد و گفت: برای ادامه تحصیل، دانشجویان زیادی به خارج از کشور می‌روند، زیرا از اینجا ناامید شدند و سراغ هرچه که در خارج از کشور باشد می‌روند، اما اینکه چه تعداد ماندند و چه تعداد برگشتند مشخص نیست.

به گزارش رادیو فرانسه، افشین همتیار در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ادامه داد: در سال‌های اخیر دانشجویان آینده روشنی برای خود در کشور قائل نیستند. آن‌ها فقط می‌خواهند به خارج از کشور بروند و برای همین پذیرش می‌گیرند.

این استاد دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف تاکید کرد: دانشجویان آینده روشنی نمی‌بییند و می‌گویند درست است که با خارج رفتن ممکن است خیلی چیز‌ها را از دست بدهم، اما حداقل یک ثباتی در آنجا وجود دارد که در ایران وجود ندارد.

مدیر امور اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشجویان شریف امکان این را دارند که از کشور بروند، زیرا نسبت به سایرین استعداد بالاتری داشته و در دانشگاه معتبری‌تری درس خوانده‌اند، از این رو شرایط برایشان فراهم‌تر است.

افشین همتیار اضافه کرد: البته این جو در دانشگاه‌های دیگر هم وجود دارد، اما شرایط رفتن برایشان فراهم نمی‌شوند. اینطور نیست که دانشجویان دانشگاه‌های درجه دو نمی‌خواهند از کشور بروند، بلکه شرایطش را ندارند.

او گفت: یکی از دانشجویانی که اهل خارج رفتن هم نبود به من گفت برای ادامه تحصیل خود چه کاری باید انجام دهد؟ من به او گفتم که اگر می‌خواهی استاد دانشگاه شوی تا مقطع دکتری ادامه تحصیل بده، اما اگر می‌خواهی وارد صنعت شوی تا مقطع لیسانس کافی است، زیرا صنعت ما آنقدر پیشرفته نیست که به تحقیقات روز وابستگی داشته باشد.

وی درباره نگرانی بابت تامین شغل برای فارغ التحصیلان گفت: پشنهاد کار برای دیپلمه‌های بیکار راحت‌تر از پیدا کردن کار برای لیسانسه‌های بیکار است. زیرا آن‌ها می‌گویند ما این همه درس خوانده‌ایم که فلان شغل یا فلان درآمد را داشته باشم؟ پس اصلا سرکار نمی‌روم تا شغلی که می‎خواهم پیش بیاید.

مدیرامور اجتماعی دانشگاهی صنعتی شریف درباره کاهش آمار داوطلبان کنکور گفت: طی سال‌های گذشته آمار ورودی‌ها به مجموعه‌های آموزش عالی کمتر شده، زیرا جمعیت کاهش پیدا کرده است. در سال ۷۹ تعداد داوطلبان کنکور بیش از دو میلیون نفر بود که تعداد زیادی از آن‌ها در رشته ریاضی و فیزیک بودند اما امسال این آمار به حدود یک میلیون نفر رسیده و بیشتر آن‌ها در رشته تجربی بوده‌اند.

وی گفت: یکی از دانشجویان ما در پردیس دانشگاه دولتی دندانپزشکی می‎خواند و در کنار آنهم در رشته کامپیوتر پردیس شریف تحصیل می‌کند. وقتی از او پرسیدم چرا هم زمان در دو رشته دشوار تحصیل می‌کند، پاسخ داد که شاید آینده شغلی دندانپزشکی مناسب نباشد بنابراین تصمیم گرفتم که کامپیوتر هم بخوانم!

همتیار ادامه داد: این برای من عجیب بود که شخصی در رشته دندانپزشکی نگران آینده کاری خود باشد.


سرمایه‌های مملکت یا رفتند یا در گوشه ای مچاله شده‌اند
سه شنبه، 14 اردیبهشت ماه 1400 = 04-05 2021

خودکشی سریالی دستیاران پزشکی بیمارستان؛ سوء استفاده از دانشجویان به عنوان نیروی کار ارزان

تنها در طول ۱۰ روز گذشته، سه دستیار پزشکی در بیمارستان خودکشی کردند که دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران بودند. بی‌توجهی به سلامت روحی دانشجویان پزشکی و کادر درمان در کنار سوء استفاده از آنان به عنوان نیروی کار ارزان‌، فشار بسیار شدیدی بر آنها وارد می‌آورد.

در پی اعلام خبرهایی از مرگ پشت سر هم دانشجویان پزشکی تخصصی (رزیدنت‌ها) در ایران، دو مسئول نهادهای درمانی در ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری رکنا از «آسیب‌های روانی بسیار» به این دانشجویان خبر داده و گفته‌اند که علت این مرگ‌ها «در دست بررسی است.»

علی نیکجو، متخصص روانپزشکی و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در توئیتر خود علت این مرگ‌های «زنجیره‌ای» را به خودکشی دانسته و نوشته است که «خودکشی سریالی رزیدنت‌ها فاجعه‌ای دردناک است. سرمایه‌های ملی این مملکت یا رفته‌اند، یا در گوشه‌ای مچاله شده‌اند یا با چنگ و دندان زندگی سخت‌تر از همیشه را تاب می‌آورند یا چنین تراژیک به زندگی خود خاتمه می‌دهند مرگ این روزها دیگر کسب و کار ما نیست؛ خودِ زندگی ما شده‌است. استیصال! استیصال!»

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار نیز مرگ مشکوک چند دانشجوی پزشکی تخصصی در هفته‌های اخیر را تأیید کرده و گفته است: ساعت‌های کاری بالا، فشار زیاد برای تکمیل آموزش‌ها و البته حقوق بسیار پایین بین ۲ تا ۳ میلیون تومان، آسیب‌های روانی بسیاری را برای رزیدنت‌ها به همراه دارد.

به گفته شریفی مقدم این افراد متولی برای حمایت از حقوق خود ندارند و از سوی سازمان نظام پزشکی نسبت به پزشکان متخصص تحت تبعیض قرار می‌گیرند.



نسل بیدار August 22, 2020 12:55 PM

وقتی جمهوری اسلامی از پاداش کرونا برای پرستاران سخن میگوید یعنی اینکه همه آنها کرونا بگیرند * نه اینکه مانند دیگر کشور‌های جهان به پرستاران تعطیلی یا حقوق اضافه بر درامد داده شود * مثل اینکه آنهایی که در ایران هستند، معنی حرف‌های آخوند‌ها را نمی فهمند * یکی نیست بگوید، آخوند در این چهل و یک سال گذشته کی و کجا برای ایرانیان کار مثبتی انجام داده که حالا قرار باشد به پرستاران محترم ایران پاداش بدهد * حقوق شما را بدهند، پاداش پیشکش *

میگوییم فریب اوراق قرضه بی‌ارزش، و بورس ورشکسته، و قول فروش نفت به ملت و تحویل آن در قرن آینده را نخورید، و وارد بازی‌های رژیم نشوید که گوش نمیکنند و همه چیز خود را می بازند * آنوقت آنهایی که در داخل ایران هستند به ما خارج نشین‌ها می گویند که ما پرت هستیم و اوضاع ایران را درک نمی کنیم * زرشک *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Kamilo December 20, 2020 02:16 AM

موج اول مهاجرت ایرانیان بعد از حمله و تسخیر ایران توسط اعراب هزار و چهار صد سال پیش , موج دوم مهاجرت

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام December 29, 2020 12:22 PM

مردم ایران اگر خودکشی کنند بهتر از مهاجرت توده ای است آخر یعنی اینقدر ملت بدبختی شده ایم که قابلیت به درک فرستادن چند آخوند دانه ریز را هم نداریم که دانه درشت ها حساب کار خودشان را بکنند؟ بلند شو ایرانی نترس سر چهار تا آخوند مفعول را از سرش بردار و ببین چگونه اوضاع یکشبه از این رو به آن رو میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو January 21, 2021 08:26 PM

شهنام عزیز مشکل چندتا آخوند نبوده ونیستند وایران هم فقط تهران نیست نگاهی به شهرستان ها و دهات ها بیندازید که اقشاری درانها ساکنند که عقب مانده گی فکری آخوندها پیش آنها لنگ می اندازند- سپاه پاسداران و بسیج را چه اقشاری تشکلیل داده ومیدهند؟ اگربرای رسیدن به هدفتان منتظراتوبوسی باشید که نه روزها ونه ماه ها ونه سال ها به چنین ایستگاه اتوبوس نخواهد امد جوانی تان درمنتظرشدن هدردادید بازهم متظرخواهید شد و یا پیاده درمسیرهدفتان قدم برخواهی داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


ملاها بروند و گم شوند !!! January 22, 2021 02:31 AM

خمینی خون آشام و فریبکاردرآغاز فتنه اشغال اسلامی ۱۳۵۷ گفته های خود را چنین بیان می کرد:
• اقتصاد مال خر است!
• مغزها بروند و گم شوند!
• پدران ما اجازه ندارند برای ما تکلیف تعیین کنند!
• ما جوانان ماجراجو می خواهیم، ما روشنفکر نمی خواهیم!
• من تو دهن این دولت می زنم، من دولت تشکیل می دهم!
• اگر این جنگ، ۲۰ سال هم طول بکشد، ما ایستاده ایم!
• این انقلاب باید زنده بماند و این زنده ماندنش به این خونریزی هاست!
• بریزید خون ها را، زندگی ما دوام پیدا می کند!
• من این جام زهررا می نوشم و به این جنگ پایان می دهم!
• این پدر و پسر، ایران را ویران کردند، ما ایران را خواهیم ساخت!
• شاه قبرستانهای ما را آباد کرد، ما ایران را آباد خواهیم کرد!
۴۲ سال بعد، آثار عمیق «ویرانی های اسلامی» را بر پیکر خسته یک ملت آزادیخواه و متمدن را آشکارا می توان دید
چه ظلمی به این ملت باعظمت شد و چه حیله هایی که به این ملت ستمدیده نزدند
اما طلوع پیروزی نزدیک است، پس از ۱۴۰۰ سال، ملت متمدن ایران، این وحوش اسلامی را برای همیشه تارو مار و ریشهٔ ارتجاع پوسیده شدهٔ آن را ازخاک زرین ایران زمین، بالا خواهد کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem March 1, 2021 10:33 PM

وجود آخوند ها ایران را به گهستان تبدیل کرده ولی وجود ایرانی اصیل ایران را به گلستان تبدیل می کنند پس مرگ بر آخوند تازی زاده

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 4, 2021 04:35 PM

بزرگنمابی اخبار بعضا جعلی خودکشی به نوعی ابجاد چتر محافظتی برای آخوندها و پاسدارهاست تصور کنید کسی جانش به لبش رسیده و واقعا قصد خودکشی دارد اما به خود بگوید من که حتما میمیرم بگذار چند آخوند رو هم با خودم به زیر خاک ببرم اگر فقط صد نفد این کار را انجام دهند طوفانی ایجاد خواهد شد که نسل آخوند را از ریشه خواهد کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شاپور May 19, 2021 06:36 AM

دین اهریمنی اجازه رشد خار در بیابان را هم سلب کرده
چه کسی میتوانست این همه دزدی، جنایت و انحراف از انسانیت را فقط در اثر یک ایدولوژی تجسم بکند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا توحیدلو May 19, 2021 08:32 AM

شهنام درست میگوید آیا میخواهیم که مردم ایران به دست خود با حمله به اهداف نرم ؛ دست به یک جراحی بزنند و بهای آنرا بپردازند؟ یا اینکه میخواهند این جراحی با آثار و تبعات بسیار سنگینتر و مرگبارتر؛ توسط کشورهای بیگانه انجام شود؟
اگر گزینهٔ نخست را برگزینیم این اهداف نرم عبارتند از :
۱- تمامی مراکز اقتصادی که به صورت « رانت» در اختیار عمال رژیم قرار گرفته اند؛ باید به آتش کشیده شوند
۲- تمامی آخوندها بدون توجه به اینکه باچاره است و یا بیچاره است و با رژیم است و یا ساکت است؛ باید کشتار شوند
۳- خانواده های سپاهیان و بسیجیان باید مورد تهدید عملی بوسیلهٔ آتش زدن خانه ها و اموالشان و کشتار بیرحمانه؛ موجبات رعب و وحشت از انتقام مردم را بچشند؛ تا موجبات گسست در حلقه های سست نیروهای رژیم از هم بگسلند با اینگونه عملیاتها باید به نیروهای رژیم نشان داده شود که دیگر نمیتوانند به خاطر کشتار مردم؛ جایزه بگیرند و باید منتظر روزهای هولناکی باشند
۴- تشکیل گروههای شکار مزدوران سپاهی و بسیجی و نیروهای انتظامی؛ برای کشتن و یا بوجود آوردن معلولیت بوسیلهٔ زخمهای عمیق؛ که نه تنها از ردهٔ جنگی خارج شوند؛ بلکه موجبات هزینه های سنگین برای رژیم را نیز فراهم آورند
۵- انفجار در خطوط لوله های نفت و گاز صادراتی برای بوجود آوردن اختلال در منابع مالی رژیم
شاید بعضیها بگویند که این امور بسیار بیرحمانه هستند اما من میگویم که اگر بیرحمانه هستند؛ بسیار کمتر از کشتارهایی خواهند بود که توسط نیروهای بیگانه در بمبارانهای کور انجام خواهد گرفت و در نهایت نیز با ورود بیگانگان به سرزمین مان؛ دستمزدهای کلانی برای کشتارها خواهند خواست و چه بسا مجبور شویم؛ ۵۰ سال آیندهٔ سرزمینمان را به عنوان دستمزد تقدیم بیگانگان کنیم و آنچه که ازای آن به دست خواهیم آورد؛ حتی یک صدم آن چیزی نخواهد بود که با جنبش و انقلاب بیرحمانه میتوان به دست آورد من طرفدار « پاسخ ایرانی به مشکل مزدوران اسلام» هستم و نه « پاسخ بیگانگان به مشکل سرزمینی ایرانیان» زیرا بعد از آن سرزمینمان تا سالیان سال در جنگ و خون و بی ثباتی و فقر و تاخت و تاز مزدوران کشورهای همسایه خواهد سوخت ( به عراق نگاه کنید تا بدانید که چه میگویم) به اپوزسیون قلابی هم نمیشود دل بست ! این تنها چاره است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرام May 19, 2021 02:30 PM

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها
پس از گذشت چهار دهه حکومت تزویر و جنایت و دروغ آخوندی امتی مچاله و اخته شده که بابکانش در خاوران ها غنوده اند چگونه میتواند آگاهانه بپاخیزد؟ آنان که میفهمند و توانی دارند میگریزند و بقیه میسوزند سوختنی که شاید بزودی پهنه میهن را در برگیرد وچه کس میداند سپس چه پیش آید؟ سرزمینی سوخته که تکه هایش راه خود پیش گیرند یا پولادی آب دیده که چون عنقا از درون خاکستر و دود برخیزد یکی واقعیت و دیگری افسانه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: