آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 آبان ماه 1399 = 30-10 2020

کرونا؛ رشد اقتصادی آمریکا از پیش بینی ها فراتر رفت

بزرگترین اقتصاد جهان موفق شد سطح تولید ناخالص داخلی خود را به سطح فصل بهار برساند.

به گزارش ایسنا، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد اولیه سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

این رشد اقتصادی که بالاترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بوده است، احتمالا بهترین عملکرد فصلی امسال خواهد بود؛ از طرفی با توجه به اینکه بخش بزرگی از کسب و کارها فعالیت خود را از سر گرفته اند، اقتصاددانان انتظار دارند رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم نیز در سطح بالایی باقی بماند.

پیش از این دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده بود رشد ۲۱.۵ درصدی در سه ماهه سوم و ۱۰.۴ درصدی در سه ماهه پایانی سال برای این کشور به ثبت برسد.

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۱ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۱۶.۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۶۷ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۵۸ با منفی ۱۰ درصد بوده است.

در همین حال ترمپ با انتقاد از اقدامات کشورهای اروپایی درمهار کرونا تصریح کرد که هرگز دوباره آمریکا را تعطیل نخواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در جمع هواداران خود در شهر تامپا در ایالت فلوریدا به شدت به رقیب انتخاباتی خود جوبایدن و حزب دموکرات‌ها حمله کرد.

ترامپ گفت: اگر جو خواب آلود رئیس جمهور شما شود، شما شاهد یک رکود فلج کننده خواهید بود، رکودی که تاکنون شاهد آن نبوده اید. شما می‌دانید که بازار سهام ما شاهد افزایشی قابل توجه بوده است و عملکرد خوبی دارد. ما عالی عمل می‌کنیم. ارقام مربوط به امروز را مشاهده کرده اید؟ تولید ناخالص داخلی با افزایش ۳۳.۱ درصدی مواجه شده است. این بزرگترین رقم در تاریخ کشور ما محسوب می‌شود و تقریبا سه برابر شده است. درست است؟ تقریباً سه برابر. اکنون این رقم بسیار بزرگتر از هر رقمی است که ما در ارتباط با تولید ناخالص داخلی شاهدش بوده ایم. شما به دهه ۱۹۵۰ برگردید می‌بینید که این رقم کمتر از نصف این بود. این بزرگترین رقم است. اگر دو هفته پیش از من می‌پرسیدید می‌گفتم ۱۲ درصد. ۱۲ درصد هم خوب است. هیچ کسی تاکنون چنین رقمی را نشنیده است.

ترامپ افزود: بگذارید به شما بگویم که آن‌ها قصد انجام چه کاری را دارند من هرگز حتی به این موضوع فکر نکرده بودم. آن‌ها حتی در این مورد صحبت نخواهند کرد. این بزرگترین رویداد تجاری در ۵۰ سال گذشته است. هیچ کس تاکنون چنین رقمی را ندیده است. این رقم بزرگتر از رقم هر کشوری است. هیچ کشوری تاکنون شاهد چنین رقمی نبوده است. این رشد اقتصادی انفجاری چهار برابر بیشتر از پیش بینی‌های ارائه شده توسط کارشناسان است. آن‌ها انتظار داشتند ما شاهد عددی همانند هفت یا هشت درصد باشیم.



آرام April 21, 2020 02:57 PM

ترامپ برای صدور چنین فرمانی دلیلی غیرموجه ارائه داده است و با در نظر گرفتن تعداد مبتلایان و تلفات ویروس کرونا آمریکا بیش از آنکه وارد کننده باشد میتواند کرونا را به کشورهای دیگر صادر نماید

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 9, 2020 04:16 PM

هموطسن نازنین آقای یا خانم آرام ویروس کشنده کرونا و پاندمی آن چه ارتباطی به ترامپ یا دیگر رهبران دنیای آزاد دارد؟ شما دارید جمهوری ولایت فقیه وچین کمونیست را که عامل ارسال و گسترش ویروس بوده اند را با آمریکا و فرانسه و آلمان و اشتباها" دریک ردیف قرار میدهید ترامپ دارد بملت آمریکا بدلیل ضرباتی که ویروس کرونا به انها وارد نموده کمک میکند تا کمرشان خم نشود در جمهوری اسلامیست که رهبر معظمش و حسن روحانی مدام بدنبال توجیه عزاداری عاشورا وتاسوعا هستند آمار تلفات هم سه رقمی شده است وخامنه ای و روحانی آرزو میکنند که چهار رقمی هم بشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: