آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 اردیبهشت ماه 1399 = 16-05 2020

بازگشت معجزه هزاره سوم برای انتخابات خامنه ای!؟

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی‌نژاد، درحالی تلویحا از ورود محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ۱۴۰۰ پرده‌برداری کرده که شنیده‌های خبرنگار ما نیز حاکی از این است که نزدیکان رئیس سابق دولت تکاپو و تحرکات خود را برای یارگیری به‌نفع او با رایزنی اقشار مختلف آغاز کرده‌اند.

به گزارش شرق، چندی پیش یکی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به احمدی‌نژاد در خبری نوشته بود که کتاب «ناگفته‌های احمدی‌نژاد» چاپ شده است که شامل مصاحبه بی‌پرده و مفصل محمدرضا تقوی‌فرد با دکتر محمود احمدی‌نژاد و بخشی از ناگفته‌های دوران هشت سال ریاست جمهوری در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود.

این کانال نوشته بود که اطلاعات تکمیلی درباره این کتاب، زمان و نحوه رونمایی و توزیع آن به‌زودی اعلام خواهد شد؛ گرچه بعد از آن دیگر خبری دراین‌باره منتشر نشد. احتمالا جریان احمدی‌نژاد تصمیم دارند در ماه‌های نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ از این کتاب رونمایی کنند. به نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد برخلاف یکی، دو سال اخیر بر تحرکات شخصی‌اش هم بیفزاید؛ از سفر‌های استانی تا انتشار ویدئو، نامه، سخنرانی و....

اندک چهره‌های اطراف احمدی‌نژاد مدعی‌اند که او بین مردم محبوبیت فراوانی دارد، ولی جریانی مانع بازگشت او به قدرت است. جوانفکر در مطلبی با عنوان «تخریب» مدعی شده است که کسانی می‌خواهند آقای احمدی‌نژاد را برای بازنگشتن به قدرت تخریب کنند. او نوشته است: «هر دو جناح سیاسی رسمی کشور تصمیم گرفته‌اند تا با استفاده از امکانات در اختیار خود، فاز جدیدی از حملات مخرب علیه دکتر احمدی‌نژاد را آغاز کنند.

این دو جریان که در ۱۶ سال گذشته اهتمام خویش را معطوف به انجام تبلیغات مسموم علیه دکتر احمدی‌نژاد و اندیشه‌های مدیریتی ایشان کرده‌اند، جز تخریب خادمان راستین ملت، هیچ رهاوردی برای کشور و رستگاری و نجات ملت ایران نداشته‌اند. هر دو جناح سیاسی به گمان حضور ایشان در انتخابات سال آینده، مصمم شده و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به فعالیت‌های تخریبی خود علیه دولت قبل و خادم ملت ایران، ابعاد گسترده‌تری ببخشند.

یکی از چهره‌های شاخص رسانه‌ای و محفلی که ید طولایی در سخن‌پراکنی‌های مخرب علیه دکتر احمدی‌نژاد دارد، به‌تازگی گفته است، باید با افزایش حجم تبلیغات، کاری کنیم که فشار ناشی از مطالبه عمومی برای بازگشت ایشان به عرصه مدیریت کشور را از روی دوش رهبری برداریم. به این ترتیب، در ماه‌های آینده شاهد فعالیت‌های پرحجم تبلیغاتی جریان‌های مدعی در فضا‌های سیاسی و رسانه‌ای برای تحقق اهداف سیاسی و انتخاباتی خواهیم بود». محمود احمدی‌نژاد از سال ۸۴ به این‌سو در سه انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده است. به نظر می‌رسد که سال ۹۲ هم به‌دلیل منع قانونی از ثبت‌نام بازماند.

احمدی‌نژاد پیش از ثبت‌نام در انتخابات ۹۶ صراحتا ازسوی رهبری از ثبت‌نام در انتخابات منع شده بود و با انتشار نامه‌ای هم تبعیت خود را از این نهی اعلام کرده بود، اما ناگهان در انتخابات ثبت‌نام کرد که درنهایت صلاحیتش ازسوی شورای نگهبان رد شد. اخیرا صادق زیباکلام هم در تحلیلی قصد بازگشت احمدی‌نژاد را محتمل دانسته، او گفته است که «احمدی‌نژاد در میان جریان اصولگرایان طرفداران خیلی زیادی دارد که البته به دلایلی، حمایت‌شان را علنی نمی‌کنند.

همچنین او در جامعه و میان اقشار کمتر تحصیلکرده رأی بالایی دارد و اگر سال بعد در انتخابات باشد، حتی اگر هیچ حمایتی از او نشود و صداوسیما و ائمه جماعت هم برایش تبلیغ نکنند، بازهم حداقل ۲۰ میلیون رأی دارد؛ بنابراین شورای نگهبان نمی‌تواند به‌راحتی احمدی‌نژاد را ردصلاحیت کند».

زیباکلام با اشاره به اینکه شرایط ۹۲ با ۹۹ خیلی فرق می‌کند، گفته است: «یعنی کشور الان دچار بحران‌های عدیده‌ای است که می‌توان به به‌هم‌ریختگی فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد. درواقع زمانی که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را ردصلاحیت کردند، فضا متفاوت بود. ما نباید اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸ را فراموش کنیم. در این دو سال تغییراتی ایجاد شده است. حتی اگر فرض را بر ردصلاحیت احمدی‌نژاد بگیریم، کسی مثل سعید جلیلی را که شباهت زیادی به او دارد، وارد کارزار انتخاباتی کرده و به احتمال زیاد دولت را در دست می‌گیرند... خودشان هم می‌دانند شورای نگهبان نگاهی منفی به احمدی‌نژاد دارد. به همین دلیل همه تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا این شورا را برای تأیید احمدی‌نژاد تحت فشار قرار بدهند. به همین دلیل با سخنرانی‌ها، ازطریق روزنامه‌ها و تریبون‌هایی که دارند، می‌خواهند کاری کنند تا احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مجوز بگیرد».



sara May 16, 2020 03:24 PM

مگه این جریان انحرافی نبود !

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی اصل May 17, 2020 01:03 AM

میمون هرچه زشت تر واحمق تر ادا د اطوار و گفتارش مسخره و سرگرم کننده تر احمقی نژاد اینقدر نفهم و احمق هست که حالیش نیست که ملت از این رژیم وتمام ایادی احمق و بی ناموسش که کشور را به گند کشیدند وملت را به فقر و زیر فقر سوق دادنددل خوشی که ندارد هیچی بلکه مبل داد سر به تن هیچکدامشان نباشد چه برسداحمقی نژاد ابله مبمون را به ریاست جمهوری انتخاب کند ملت در فکر و راه چاره برای رهایی از دست این رژیم کثیف و اجنبی و اجنبی پرور شارلان و کذاب است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: