آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 مرداد ماه 1400 = 06-08 2021

اعتراضات؛ فقط در سوسنگرد صدها نفر بازداشت شده اند

در جریان اعتراضات اخیر در شهر سوسنگرد، دستکم ۳۰۰ تن از معترضین بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روزنامه همشهری در گزارش خود، بازداشت دستکم ۳۰۰ نفر فقط در سوسنگرد و در جریان اعتراضات خوزستان را تائید کرد.

این روزنامه در گزارش خود همچنین گفته است که اعتراضات مسالمت آمیز مردم با ورود نیروهای نظامی و یگان ویژه به خشونت کشیده شده و در حالی از حضور دستکم ۱۲ هزار نفر در تجمع اعتراضی در سوسنگرد خبر داده است که استاندار خوزستان در همان روزهای نخستین ویدئوهای منتشر شده از اعتراضات سوسنگرد را “جعلی” خوانده و مدعی شده بود در این شهر اعتراضی صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش؛ فردای نخستین روز اعتراضات در ۲۴ تیرماه، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان همه‌چیز را تکذیب کرد و گفت: «برخی به‌دنبال تحریک مردم هستند و تصاویری جعلی از اعتراضات مردم در فضای مجازی منتشر می‌کنند».

او مدعی شد: «در شهرهای خرمشهر و سوسنگرد اتفاق و اعتراضی رخ نداد اما کلیپ‌هایی مربوط به گذشته در فضای مجازی منتشر می‌شود».

اتفاقات بعدی نشان داد که سخنان استاندار دروغ بوده است. هرچند کماکان آمار دقیق صدها بازداشت شده این اعتراضات مشخص نیست با این حال هرانا روز گذشته در گزارشی با ارائه لیست دوم بازداشت شدگان اعتراضات خوزستان، هویت ۳۶۱ تن از این شهروندان را احراز کرد.


هشدار درباره احتمال بروز فاجعه در زندان‌های خوزستان

۶۲ نفر از زندانیان سیاسی سابق با امضای نامه‌ای، ضمن حمایت از مطالبات مردم خوزستان، درباره «بروز فجایع» برای معترضان بازداشت شده هشدار داده‌اند.

در این نامه تاکید شده است که «گرمای شدید هوا و نبود امکانات و ازدیاد و تراکم جمعیت» در زندان‌های مختلف استان خوزستان باعث بروز «اوضاعی بسیار وخیم و سخت» برای بازداشت‌شدگان شده و باید این افراد هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

امضاکنندگان این نامه همچنین به مقام‌های حکومت هشدار داده‌اند که برخورد با معترضان باعث «ایجاد و افزایش خشم مردم» خواهد شد.

طی دو هفته گذشته اعتراضات گسترده‌ای در خوزستان با تمرکز بر مشکل بی‌آبی برگزار شد که نیروهای امنیتی با خشونت با آن مقابله کردند که بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر منجر به کشته شدن ۹ نفر شد.

جمهوری اسلامی همچنین در این فاصله اقدام به قطع اینترنت در خوزستان کرد و گزارش‌ها حاکی از بازداشت «صدها» نفر است.

سایت حقوق بشری هرانا روز دوم مرداد اعلام کرد که ۱۰۲ نفر از بازداشت‌شدگان در اعتراضات خوزستان را احراز هویت کرده است.

مقامات قضایی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در جریان اعتراض‌های دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ نیز هیچ آماری از بازداشت‌شدگان و معترضان کشته شده ارائه ندادند.



کارل مارکس August 3, 2021 12:26 AM

عوامل بقاع دراز مدت حکومت ملایان گزینش به سرکوب، خشونت، تجاوز به حقوق شهروندان، غارت و چپاول منافع ملی، تروریسم افسار گسیخته داخلی وخارجی، نابودی طبیعت و محیط زیست، بیکاری، اعتیاد، فحشاء ووو است،

اما هم اکنون حکومت اسلامی سلاح بر تری در کنترل و قتل و عام مردم ایران در دست دارد،

ویروس کرونا به بقاع رژیم کمک میکند چون ویروس منحوس کرونا بداد جنایتکاران کذب الله در آمده

اما گرچه این ویروس مردم ایران را نابود و از بین میبرد اما رژیم منحوس اسلامی را هم متلاشی میکند

جمهوری اسلامی و ویروس کرونا با هم نابود خواهند شد چون هیچ کس دیگری در ایران باقی نخواهد ماند که این و آن ویروس به آنها هجوم بیاورد

ویروس کرونا با قتل و عام کامل مردم ایران در ایران از بین خواهد رفت چون دیگر کسی باقی نخواهد ماند که آلوده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


وطن دوست August 23, 2021 02:07 PM

چنديدن ساله عده اي از مردم ميان بيرون و بقيه اكثريت تماشا ميكنند و اعتراضات با سركوب فروكش ميشه و حكومت خوب ميتونه بگير و ببند را شروع كنه و جرعت پيدا ميكنه براي سركوب و زنداني كردن چرا بخاطر اينكه مردم اتحاد و همبستگي ندارن و معترضين را تنها ميگذارن از ماست كه بر ماست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: