آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 بهمن ماه 1399 = 15-02 2021

واکنش آمریکا به کشته شدن اتباع ترکیه در شمال عراق

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ آمریکا کشته شدن ۱۳ شهروند ربوده شده ترکیه را در شمال عراق محکوم کرد. مقامات ترکیه می‌گویند، این افراد توسط شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) اعدام شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "آمریکا درباره مرگ شهروندان ترکیه در منطقه کردستان عراق ابراز تاسف می‌کند".

وی افزود: اگر گزارش‌ها درباره دست داشتن پ ک ک در این حادثه تایید شود, "ما این اقدام را به شدیدترین نحو ممکن محکوم می‌کنیم".

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که روز گذشته به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش به نقطۀ صفر مرزی این کشور با عراق رفته بود در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با عملیات نیرو‌های مسلح این کشور در منطقۀ گارا در شمال عراق با بیان اینکه در این عملیات اجساد ۱۳ تن از هموطنان ترکیه‌ای در یکی از غار‌های منطقۀ گارا که توسط نیرو‌های پ ک ک به قتل رسیده بودند کشف شد گفت: یکی از این افراد از ناحیۀ سینه و ۱۲ نفر دیگر از ناحیۀ سر مورد هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده اند.

افرادی از سازمان اطلاعات، ارتش و پلیس ترکیه از سه سال پیش گروگان پ‌ک‌ک بودند. پ‌ک‌ک میگوید که ارتش ترکیه با بمباران اسارتگاه این گروگان‌ها، آنها را به قتل رسانده است.

پ‌ک‌ک با انتشار فیلم‌هایی ارتش ترکیه را متهم کرده که با حملات زمینی و هوایی به محل نگهداری اسرا، باعث کشته ‌شدن این افراد شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: