آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 مهر ماه 1398 = 13-10 2019

ایران؛ وکالت در این پرونده‌ها آزاردهنده است

حکم ۱۱ سال زندان طنزنویس جوان تایید شد

محمد حسین آقاسی، وکیل کیومرث مرزبان، در توئیتی از تایید حکم موکلش خبر داد و نوشت: «حکم کیومرث مرزبان، این جوان طنزنویس خوش‌ذوق و نویسنده با استعداد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تایید شد. باورکردنی نیست که انسانی را فقط برای نوشتن به ۱۱ سال مجازات حبس محکوم کنیم. اگر شخصا در پرونده نبودم فکرمی‌کردم اتهامش فقط نوشتن نبود. وکالت در این‌گونه پرونده‌ها گاهی واقعا آزاردهنده است.»

کیومرث مرزبان در سال ۱۳۹۶ برای "دیدن مادربزرگ بیمارش" به ایران برگشت و در زمان ورود با هیچ مشکلی مواجه نشد. با این حال مدتی پس از بازگشتش در تاریخ چهارم شهریور ماه از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی پیش از این کیومرث مرزبان را به اتهام "ارتباط با دول متخاصم" به ۱۱ سال حبس تعزیری، به اتهام "توهین به مقدسات" به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری، به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال و شش ماه حبس تعزیری، به اتهام "توهین به رهبری و بنیانگذار" به سه سال حبس تعزیری و به اتهام "توهین به مسئولین" به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.



پدرام October 13, 2019 05:58 PM

کجای کاری آقای وکیل محترم؟! دختران و پسران دانش آموز را فقط برای خواندن یا پخش یک اعلامیه اعدام کردند کارگر شهید ستار بهشتی را فقط بخاطر چند نوشته بر روی وبلاگش شکنجه کردند و کشتند و تا این حکومت پابرجاست، این جنایت و تبهکاری ادامه خواهد داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: