آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 مرداد ماه 1400 = 30-07 2021

یک روحانی منتقد باند حاکم: تا دیر نشده عقب نشینی کنید

یک عضو مجلس خامنه ای در رابطه با بررسی مخفیانهٔ طرح فیلترینگ اینترنت گفته: بنظرم الان موقع مناسبی نیست آقایان! ضامن نارنجک را نکشید...

محمدرضا زائری، فعال رسانه‌ای هم گفته: مردم الان دارند همین اینترنت ضعیف را با فیلترشکن و مصیبت و دردسر تحمل می کنند، شما می آیید همین را هم قطع می کنید و راهی جز ریختن در خیابان باقی نمی گذارید!

این روحانی منتقد باند حاکم افزود: عقل می گوید که تا دیر نشده از موضع اقتدار و عزت و مسالمت و محبت، با طرف مقابل کنار بیایید و نگذارید کار به جایی بکشد که از موضع ضعف و انفعال تسلیم حداکثرهایی بشوید که اصلا فکرش را هم نمی کنید! کاش همه ما همین را بفهمیم!

گفتنی است در موضوع فیلترینگ اینترنت این بار نیز بازی کثیف «می‌شود»، «نمی‌شود» با افکار عمومی به اجرا درآمد. طرح کلی موضوع از سوی یک مقام دون‌پایه، تکذیب آن و سپس تأیید ضمنی از سوی یکی دیگر، دست به‌دست کردن خبر و نشان دادن سر و دم و مخفی کردن بدنه، بخشی از نمایش لو رفتهٔ حکومت در این باره بود.

در فیلترینگ تلگرام نیز با ترفندهای لو رفتهٔ نظام ولایت فقیه آشنایی کامل داریم. هدف از این قایم باشک بازی ها، سنجش حساسیت عمومی و هراس از پیامدهای آن است. پیامدهایی که در شرایط قیام‌خیز کنونی شوخی برنمی‌دارد.

حاکمیت در ماجرای گران‌کردن یک‌شبهٔ بنزین، انفجار جامعه را به‌چشم دید؛ از این رو در تصمیم‌گیری های این‌چنینی، دست به عصا راه می‌رود و از انفجار اجتماعی هراسان است.

صیانت از ولایت فقیه یا از حقوق کاربران!؟

ترس خامنه‌ای و سران نظامش از اعلام صریح فیلترینگ اینترنت چندان است که حتی در نامگذاری آن نیز قلب واقعیت می‌کنند:

«صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»!

از این حکومت این نوع نامگذاری ها چندان عجیب نیست. وقتی اسم شدت عمل به‌خرج دادن، «رأفت اسلامی»! و نام زندان و شکنجه، «دانشگاه»! باشد، فیلترینگ اینترنت هم نامی بهتر از این نخواهد داشت.

نام واقعی این طرح، «صیانت از نظام ولایت فقیه در برابر سرنگونی است»!




علیرضا July 2, 2021 05:25 PM

بگذارید این اتفاق سریعتر بیافتد چراکه درد و حرف مردم از شیکه مجازی و اینترنت به درودیوار خیابان ها منتقل می شود همان اتفاقی که در شعار نویسی های انقلاب 57 رخ داد اتفاقا رخ داد خوبی خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان July 28, 2021 01:16 PM

اتفاقا خیلی خوب شد!
از این بهتر اینه که برق، آب و گازم رومون قطع کنند!
خوبیش اینه که کسانیکه ساکت نشستن به بقیه معترضین در کف خیابانها افزوده میشند! (:

گزارش یا اعتراض به این نظر


روشا July 30, 2021 03:59 PM

البته با این کار می خوان حواس ها رو هم از مسئله خوزستان و حمایت های مردم دیگر شهرها از آن پرت کنند و مثل همیشه با بحران سازی های جدید مردم را مشغول کنند حواسمان جمع باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


seda July 30, 2021 04:34 PM

آقا چرا خبر دردناک ار دست رفتن هنرمند عزیزمان را باز تاب ندادید؟ شهرام کاشانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 30, 2021 04:53 PM

یه زمانی نیروهای بسیجی و فدایی امام که در جنگ مسخره ی هشت ساله گله گله کشته میشدند با دادن صد هزار تلفات تونستند تا فاو پیشروی کنندو اون موقع عربها به خمینی گفتند باشه بابا شما بردی بیا این خسارت جنگ رو هم بگیر و ول کن اما خمینی خر نفهمیدو بازم فشار داد تا اینکه یهو آنچنان با فشار جام زهر رو بهش فرو کردند که نفهمید از کجا خورده و خفه خون گرفت الان هم همین وضعیته چون مردم دارن نجابت میکنند آخوند مفعول خامنه‌ای فکر میکنه به اوضاع مسلطه اما وای بروزی که مردم بزنن به سیم آخر و اون روز روزیه که مردم پوست آخوند رو زنده زنده بکنن الان خانواده‌ای نیست که به خاطر آخوندها عزیزی رو از دست نداده باشه چه تو جنگ چه با پراید چه با کرونا همه ی ملت ایران با آخوند حساب خونی دارن و فقط ریختن خون آخوند ملت رو آروم میکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: