آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 فروردین ماه 1399 = 17-04 2020

نژادپرستی کرونایی دولت چین؛ ما را از جهنم نجات دهید!

حزب کمونیست چین متهم به نژادپرستی کرونایی شد

روزنامه "نیشن" چاپ کنیا در صفحه اول خود به تقل از کنیایی‌های مقیم چین نوشت: ما را از جهنم نجات دهید.

انتشار ویدئو‌های متعدد از اقدام دولت چین در بیرون کردن مهاجران آفریقایی از آپارتمان‌های خود و بد رفتار‌های مختلف دیگر در رسانه‌های اجتماعی، خشم بسیاری از کشور‌های آفریقایی را برانگیخته است.

بنا به گزارشها، در روز‌های اخیر گزارش‌هایی از چنین رویکرد‌های نژادپرستانه از سوی دولت چین بر ضد آفریقایی تبار‌ها در این کشور به گوش می‌رسد که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گفته منابع آفریقايی، سفیران چین در سراسر پایتخت‌های آفریقا فراخوانده شدند تا درباره صحنه‌های وحشتناکی توضیح دهند که سراسر رسانه‌های اجتماعی این قاره را فرا گرفته است. در فیلم ها، صحنه‌های ناراحت کننده از بیرون کردن شهروندان و مهاجران آفریقایی تبار، از آپارتمان‌های خود در کشور چین دیده می‌شود که به دنبال آن بسیاری از شهروندان و دیپلمات‌های آفریقایی به کشور خود بازگشتند.

اکنون پکن به خاطر گزارش این بدرفتاری‌ها با مهاجران سیاهپوست که عمدتا از کشور‌های آفریقایی هستند، تحت فشار قرار گرفته است. غنا، نیجریه، کنیا و اوگاندا از جمله کشور‌هایی هستند که توضیحات دولت چین در این خصوص را خواستار شدند.

در یکی از این فیلم‌ها در نیمه شب گرفته شده است، یک مرد اهل غنا می‌گوید: «من نمی‌دانم امشب کجا باید بخوابم. در اینجا افرادی از نیجریه، اوگاندا و غناء هستیم که به حال خود رها شده ایم».

در ویدئویی دیگر، گروهی از مردان سیاه پوست دیده می‌شوند که در حال کشیدن چمدان‌های خود در خیابان‌های بارانی هستند و توسط مأموران پلیس گرد هم جمع شده اند. فردی که این فیلم را می‌گیرد، می‌گوید: «پلیس‌ها در حال تعقیب ما هستند. ما فقط در جاده قدم می‌زنیم. آن‌ها به ما خانه نمی‌دهند، آن‌ها به ما هتل نمی‌دهند ... آن‌ها نمی‌خواهند ما در یک مکان بمانیم».

روزنامه "نیشن" چاپ کنیا در صفحه اول خود به تقل از کنیایی‌های مقیم چین نوشت: ما را از جهنم نجات دهید.

این حوادث اختلاف نظر‌های دیپلماتیک میان اتحادیه آفریقا، دولت‌های مختلف آفریقایی و حتی ایالات متحده با چین ایجاد کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: