آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 31 تیر ماه 1398 = 22-07 2019

گردشگران ایرانی در آنتالیا خوار و خفیف شدند

هزاران گردشگرش رنج ده‌ها ساعت اتوبوس‌سواری را بر خود هموار کنند تا به آنتالیا بروند و به جز اینکه در این راه پول‌شان را به کشور همسایه می‌برند، گاه همچون رویداد اخیر، در کشور بیگانه سرافکنده می‌شوند؛ آنچنانکه یکی از رسانه‌های ترکیه تیتر زده بود: «شش هزار گردشگر ایرانی در آنتالیا خوار و خفیف شدند.»

به گزارش سایت فرارو، این روز‌ها رسانه‌های ترکیه پر است از اخباری درباره هزاران گردشگر سرگردان ایرانی در آنتالیا. قرار بود جشنواره گردشگری سرزمین رویا (Dream Land) در محوطه‌ای بسیار بزرگ در ساحل آنتالیا برگزار شود که گردشگران با پرداخت بهایی به نسبت مناسب نسبت به تور‌های آنتالیا، می‌توانستند از خدمات رایگان زیر استفاده کنند: هر روز سه وعده غذایی به‌صورت بوفه، چهار نوشیدنی، هر شب سه کنسرت توسط سه خواننده شناخته‌شده، تور کشتی و رافتینگ، مسابقات دارت، والیبال ساحلی و... و کلی برنامه سرگرم‌کننده دیگر.

البته شرکت‌کنندگان در این جشنواره، شب‌ها را درون چادر‌های ۴ یا ۶ نفره می‌گذراندند؛ به همراه تشک، بالش و ملحفه تمیزی که هنگام ورود به آنان تحویل داده می‌شد.

در ایران هم از دو ماه پیش برخی از آژانس‌های گردشگری تبلیغات بسیار گسترده‌ای را برای این جشنواره انجام داده و ایرانیان را تشویق به حضور در آن می‌کردند. از آنجا که این جشنواره قرار بود ارزان‌ باشد، بنابراین بیشتر آژانس‌های گردشگری ایران نیز متقاضیان را با اتوبوس‌های وی‌آی‌پی ۲۵ نفره به آنتالیا بردند که از تبریز، بیش از چهل ساعت باید در اتوبوس نشستن را تحمل کرد.

بهای چنین توری برای ایرانیان کمتر از سه میلیون تومان بود و بنابراین شمار زیادی از ایرانیان ثبت‌نام کردند. بر پایه گزارش رسانه‌های ترکیه و نیز سخنان برخی از آژانس‌های ایرانی، بین پنج تا شش هزار نفر ایرانی به این جشنواره رفتند. اما...

تصور کنید پس از چهل ساعت مسافرت در اتوبوس، به محل جشنواره برسید، اما شما را راه ندهند و یا بگویند چادر و رختخواب برای شما نداریم! در هوای گرم و شرجی آنتالیا، گردشگران ایرانی با چمدان‌های‌شان روبروی ورودی محل جشنواره روی زمین نشسته‌اند. حتی برای اعتراض، راه ورود به جشنواره را روی دیگران هم بستند و با انتظامات جشنواره دچار تنش‌های شدید شدند.

گویا برخی راهنمایان تور که از سوی آژانس‌های ایرانی همراه اتوبوس‌ها رفته بودند نیز در این میان از سوی ایرانیان خشمگین کتک خورده و بستری شده‌اند. پلیس ترکیه ناچار به ورود شده تا تنش‌ها فروکش کند. همچنین برخی از ایرانیان چمدان‌های‌شان را برداشته و پیاده به سوی آنتالیا به راه افتاده‌اند تا شاید بتوانند هتلی در این شهر گرفته و خستگی چهل ساعت در اتوبوس و ساعت‌ها روبروی محل برگزاری جشنواره نشستن را از تن به در کنند.



Dariush 20 July 22, 2019 07:44 PM

با درود! (1)
این مطلب برایم بسیار تأسف انگیز بود و مرا بیاد خاطره ای انداخت:
حدود پنجاه سال پیش دائی ما در شرکتی در شمال که کارش جاده سازی بود، به عنوان صندوق دار کار می کرد
حدود 40 تا 50 کارگر ساده بطور پیمانی مشغول کار بودند و آخر هر ماه جلوی دفتر صندوق دار صف می کشیدند و نقدأ دستمزدشان را می گرفتند
از قضا یکبار پرداخت چند روز به تعویق افتاد و سروصدای آنها درآمد و با دایی ما درگیر شدند و او را مقصر می دانستند
شب دایی بیچاره ی ما با سر و کله ی شکسته و مالین و خونین به خانه آمد و تا چند روز جرأت نمی کرد به شرکت برگردد!
حالا حکایت ضرب و شتم و جرح این راهنماهای تور کذایی است! مسئول این مشکل برگزار کننده ترکیه ای است که بیش از حد بلیت فروخته، مثل همان آشفته بازاری که در ایران در همه ی زمینه ها دیده می شود!
ادامه در (2)

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush 20 July 22, 2019 07:56 PM

ادامه (2)
نکته ی درد آور اینجاست که پس از گذشت 50 سال، هیچ تفاوتی میان آن کارگران بیسواد بیل و کلنگی با این جماعت عصر ارتباطات و آگاهی که احتمالإ بسیاری از آنهاأ تحصیلات دانشگاهی نیز دارند، پدید نیامده است!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر July 23, 2019 07:10 AM

چقدر ایران هر دم بیله که آژانس ها بدون هماهنکی 6000 تور فروختن و مردم را آواره کردن نتیجه مدیریت جهانی آخوندی یک زمانی خواننده های ترک می آمدن ایران کنسرت برکزاز می کردن و مردم شریف ما در سواحل شمال و بندر پهلوی حال می کردن حالا باید برن ترکیه تازه راهشون که ندن هیچ کتک هم بخورن و اگر رفته بودن سوریه مدافع حرم شده بودن کنسرت مجانی و هم بهشون می دادند امیدواریم یک روزی از این جشنواره ها تو سواحل کشور خودمون و در جزایر کشور خودمون آزادانه و بدون آقا بالا سر برگزار بشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: